29.03.2024
 
נחלת בנימין, יקב פסגות: סיורים וטעימת יין במרכז המבקרים

 

 

מאת חגי רוזן

מרכז המבקרים "נחלת בנימין - יקב פסגות" מציע מסע מרתק לארץ התנ"ך ומפגש מרגש עם נופי בראשית, שם התרחשו סיפורי התנ"ך הגדולים. המרכז נמצא סמוך לרמאללה, על אם הדרך שבין ירושלים לשילה, באזור בו התקיימה מלכות ישראל ההיסטורית.

מרכז המבקרים שוכן בתוך מבנה אבן יפהפה ובו שלושה חללים המספקים למבקרים חוויה ייחודית:

- חלל מרפסת הנוף - מיצג אינטראקטיבי בטכנולוגיה מתקדמת הכולל שולחן הקרנה מרחף, מסכי מגע אישיים והקרנה מרכזית על מסך רצפתי.  במיצג נחשפים המבקרים לעמדתם של המתנחלים בסוגיות הפוליטיות של ישראל.

- חלל היקב - מציע למבקרים חוויה חושית במרתפי יקב פסגות בישיבה סביב שולחן אבירים עגול ומציג את תולדות ייצור היין באזור, שהיה משופע בעת העתיקה בכרמים וביקבים ששרידיהם קיימים עד היום. היינות של יקב פסגות מתיישנים במערה עתיקה מימי בית שני הנמצאת בלב כרמי היקב.

- חלל האודיטוריום - כאן צופים המבקרים בסרט עלילתי בעל מסרים פוליטיים דידקטיים המשלבים את סיפורו של צעיר ישראלי בן זמננו בסיפורו ההיסטורי של עם ישראל.

במרכז המבקרים "נחלת בנימין, יקב פסגות" מציעים  למבקרים גם מסלולי טיול באתרי טבע, אתרים היסטוריים וההתנחלויות שמצפון לירושלים: טיול בשמורת עין פרת, טיול בענתות (היום הכפר הפלסטיני ענתא), בבית אל, בתל-שילה ובעלי.

06/12/2011