מנכ"לית ממ"ן תעופה: נהנים מנאמנות הסוכנים
מאת ברכה בן-אלי, מנכ"לית ממן תעופה חברת ממ"ן תעופה חגגה לא מזמן יום הולדת 8, כך שמול החברות הוותיקות והמבוססות הפעילות בתחום הג'י-אס-איי יותר מ-20 שנה אנחנו נחשבים עדיין חברה צעירה. בזמן הזה הצלחנו לצבור לעצמנו 30 חברות תעופה בתחום הנוסעים ו-11 בתחום המטען. בקרגו יש לנו גם חברת און ליין אחת בנתב"ג, חברת אייר פראנס קלמ ואליטליה. כחברה בת של קבוצת ממ"ן, חברה ציבורית עם קוד אתי ברור ומחייב, אנחנו לעולם לא נפנה לחברת תעופה וננסה למשוך אותה לצידנו או לסחוב לקוח. זה אולי נשמע חיסרון, אבל בסופו של דבר זה מתגלה כיתרון. כי את עיקר המאמץ אנחנו משקיעים במיצוב מקומנו בצד המכר - איך להיות יותר טובים בשירות, במקצועיות ובאמינות. כנראה שהצלחנו בזה. עובדה שיש לנו שם טוב ואוהבים לעבוד איתנו. אחת המטרות ששמנו לעצמנו היתה: להיות המומחים בשוק למדינות שעם חברות התעופה שלהן אנחנו עובדים. דוגמה טובה לכך היא וייטנאם. אנחנו מומחים לווייטנאם בכל תחומי הנסיעות, לא רק בתעופה. אבל כאשר אנחנו מוכרים טיסות מבנגקוק לוייטנאם, לא ננסה למכור באותה הזדמנות את הטיסה מישראל לבנגקוק. לפי אותו הכלל אנחנו פועלים גם במטענים. ומה שהכי חשוב להדגיש: אנחנו עובדים רק עם סוכנים ולא מתקרבים לשיווק ישיר, ובזכות כך אנחנו נהנים מהנאמנות שלהם. למרות המגבלות הצלחנו להגיע לשורה הראשונה של חברות הייצוג בישראל. מאחר שהשוק פה די רווי, כשאנחנו רוצים לגדול אנחנו פוזלים לחו"ל. לפני שנתיים הקמנו סניף בסופיה, שם אנחנו משרתים און ליין את המטענים בטיסות אייר פראס קלמ פלוס אליטליה, וב-1 באוקטובר אנחנו פותחים סניף בבוקרשט, גם הוא ישרת את אותה החברה. 22/09/2011 |