31.07.2025
 
קובי קרני: ההתאחדות בשיא פעילותה

 

 

 

מאת אוריאל ישיב

בדברי הפתיחה באסיפה הכללית של ההתאחדות בשבוע שעבר אמר יו"ר ההתאחדות, קובי קרני, שהארגון נמצא בשנים האחרונות בשיא פעילותו. "בענף אין פשיטות רגל ואין עניינים בלתי נעימים, וזו תעודת כבוד לענף. אנו נמצאים במאבקים מול חברות התעופה בדרך כלל במשפטים שהולכים ומתרבים, אך עם זאת ממשיכים לעבוד בשיתוף פעולה עם החברות ואף פעם לא הופכים את המחלוקות למשהו אישי."

קרני הוסיף ואמר כי אם לא די בזה, ההתאחדות עומדת מול משרדי הממשלה, הממונה על הגבלים העסקיים, המועצה להגנת הצרכן ומי לא. "לא מספיקים לגמור נושא אחד וכבר צץ דבר אחר. כל מי שיש לו משהו מפיל זאת על הענף שלנו. תארו לכם שחבר כנסת אחד מכין הצעת חוק שמטילה אחריות על סוכן הנסיעות במקרה של איחור בטיסה".

קרני הזכיר את ההצלחה של ההתאחדות בנושא חוק עסקות מכר מרחוק וגילה שההאחדות מטפלת כעת בשלושה נושאי צרכנות נוספים. הוא התרעם על כך שהסוכנים נותנים שירות למיליוני נוסעים ולא זוכים להערכה הראויה.

קרני גם הזכיר שבחודש נובמבר יתחדשו הדיונים בתביעה המשפטית נגד לופטהנזה וסוויס, ובקרוב תוגש תביעה אייר פראנס קלמ. הוא סיפר שאייר קנדה ואוסטריאן נתבקשו לאשר שיקבלו את הפסיקה שתוכרע במשפט לופטהנזה וסוויס, שאם לא כן תוגש תביעה גם נגדן. "אנו עומדים על כך שנקבל עמלה. לא כפי שאמר מישהו : 'אתם מקבלים עמלה - אפס'. כך יישמרו הפרנסה והכבוד שלנו".

אליעזר שקדי מנכ"ל אל על, שהוצג על ידי קרני "כתקווה קצת יותר גדולה לאחר כמה שנים מעורפלות," פתח באומרו שהוא שמח להיות כאן עם סוכני הנסיעות החשובים לקיומה של אל על . שקדי אמר שיש לו שתי משימות:" הראשונה, לייצב כלכלית את החברה כדי לא להגיע למצב בלתי הפיך. לו הייתה שנת 2010 מתנהלת כמו 2008 או 2009 אז הייתה בעיה לאל על, למדינה וגם לסוכנים. אל על חזקה זה אינטרס של כולם.ולמרות שלא הרווחנו כסף במחצית הראשונה של השנה הרי שהרבעון השני היה חיובי וזו ההוכחה שהצלחנו בפעילות נחרצת להשיג את הייצוב." המשימה השניה - לשנות כיוון למגמה כלפי מעלה.

"במהלך הפעילות השוטפת גם עסקנו בגיבוש צי המטוסים לשנים הקרובות, בהשגת המטוסים הטובים לנו, בצמצום עלויות הדלק שהן 25-30 אחוזים מסך כל העלויות אם על ידי גידור מחירים נכון יותר, הכנסת טכנולוגיות חדשות ותכנוני מסלולי טיסה אופטימליים יותר. בתחום המסחרי הפעלנו מדיניות משתנה וגמישה. בתחום השירות ואיכות המוצר אנו ממשקיעים את נשמתנו. ומעידים על כך מכתבי השבח הרבים, הרבה יותר ממכתבי התלונה, שחלקם ממש מחמם את הלב. למשל הפעילות שלנו בזמן התפרצות הר הגעש באיסלנד. הצבנו מטוסים בדרום אירופה וטסנו בלי חשבון ולעתים בלי מלדעת אם נצליח לנחות או להמריא ואם הנוסעים הנסחבים בכל אירופה יצליחו בכלל להגיע. הטסנו עשרות אלפי נוסעים. חלקם זכר להודות לנו."

האתגר הגדול, לדברי מנכ"ל אל על, הוא ההתמודדות של חברה עם 39 מטוסים ומגבלות רבות (שבת, אוכל כשר ובטחון) מול שלוש בריתות תעופה אדירות עם אלפי מטוסים. לשם כך אל על מחפשת מנועי צמיחה חדשים, הסכמים (עם ג'ט בלו בארה"ב, אייר צ'יינה) פיתוח מחודש של הטסת מטענים, נתיבים חדשים, תוספת טיסות למזרח הרחוק ואולי גם ברית אסטרטגית חדשה עם חברות מהודו, סין, רוסיה וברזיל.

לסיום הכריז שקדי: " אתם הסוכנים עושים עבודה חשובה לאל על ולמדינה. אני שם את הדברים בצורה הכי הוגנת ושקולה. אנחנו לא תמיד מסכימים, אבל כך אני מתנהל".

21/09/2010