07.05.2024
 
לוט הפולנית רוצה להכפיל את התדירות לתל אביב

 

 

 

מאת גיורא נוימן

סבסטיאן מיקוש, נשיא ויו"ר חברת התעופה לוט, אומר שהחברה מעוניינת להכפיל בשנה הבאה את תדירות טיסותיה לישראל. מיקוש דיבר בקבלת פנים בתל אביב לרגל תחילת שיתוף הפעולה בין חברת התעופה הפולנית לבין אופן סקיי, שמונתה לפני כחודש לנציגתה בישראל.

באירוע, שנערך במלון רנסנס, השתתפו אנשי תעופה, סוכני נסיעות ואנשי עסקים בעלי אינטרסים בפולין. אורחת הכבוד היתה שגרירת פולין, אגניישקה מגדז'יאק מישבסקה. המארח, אפרים פורטיס, יו"ר ומנכ"ל אופן סקיי, מסר כי בחמש השנים האחרונות התנועה בקו גדלה בקצב שנתי יציב של כ-10%, ולדעתו במאמץ ממוקד ניתן להגביר את התנועה עוד יותר. נתח השוק של לוט בקו עומד כיום על 50%, כאשר את 50% הנותרים נוטלת אל על. מחזור המכירות השנתי של החברה בישראל הוא 8 מיליון דולר.

לדברי נשיא לוט סבסטיאן מיקוש, המעבר מפעילות עצמאית בישראל לפעילות באמצעות אופן סקיי הינו במסגרת מהלכי התייעלותה של החברה ובמטרה להגדיל את נתח המכירות בישראל. "המטרה המרכזית העומדת בפנינו כרגע היא הכפלת תדירות הטיסות לישראל כבר בשנה הבאה לשתי טיסות יומיות וכך להיות נוכחים יותר בשוק הישראלי".

מיקוש הוסיף: "אני משוכנע כי המעבר לאופן סקיי יביא לגידול התיירות בין המדינות כמו גם להמשך מערכות היחסים העסקיות הטובות בין פולין לישראל, ומעבר לכך - יסייע לשנות מעט את התפישה של הישראלים על פולין ושל הפולנים על ישראל. יש הרבה דברים שנוכל לעשות יחד, שכן תל אביב וורשה הן ערים דומות. המטרה שלנו היא לעודד ישראלים להגיע לחופשות עיר ולסופי שבוע בוורשה, ומנגד לעודד פולנים להגיע לא רק לירושלים, אלא גם לחופי תל אביב".

באירוע הוצג המנהל המיועד של לוט בישראל, איש אופן סקיי יונתן בוברוב. בוברוב מחליף בתפקיד זה את מארק וסולובסקי, החוזר לפולין אחרי שבע שנים בתל אביב. אחת המשימות הראשונות של בוברוב תהיה להגביר את שיווקן של טיסות המשך מורשה ליעדים כמו ניו יורק, שיקגו, טורונטו, סקנדינביה, ובקרוב הנוי שבוייטנאם.

לוט, המפעילה צי של 50 מטוסים, רובם מדגמי 757 ו-767, היא שותפה בברית סטאר.

15/07/2010