08.05.2024
 
הלווייתנים מגיעים לאשקלון: פרוייקט פיסול סביבתי

שירות חדשות תיירות

"פסלי הלווייתנים", פרויקט פיסול סביבתי על שפת ימה של העיר אשקלון, מושלם בימים אלה במתחם הטיילת החדשה מצפון למרינה, כחלק ממיזם בנייה ושיפור פני טיילת חופי אשקלון.

הפרויקט האמנותי, בעלות כוללת של 1,250,000 שקלים מתקציב משרד התיירות, הנו פרי יצירתו של האמן אהרל'ה בן אריה, אשר נוצר בהשראת דימוי הלוויתן כיונק ימי מסתורי ועוצמתי, ומייצג את המורשת העתיקה של העיר, אשר מתוארת במקורות כיושבת לחוף הים.

הפסלים העצמתים שוקלים עשרות טונות ומשתרעים לאורך 11 מטרים ולגובה 9 מטרים. הפרויקט הפיסולי מבוסס על בנייה מחומרים התואמים את תנאי הנוף והנושא הוויזואלי-הימי, ומשתלבים באופן אורגני בטיילת ובנופה של העיר. פסלי הלווייתנים הינם פסלים סביבתיים-שימושיים, בהם משולבים מתקני משחק לילדים כגון קיר טיפוס, נדנדות ומגלשות.

עם השלמת בניית הפסלים, הושלמה בנייתו של מקטע חדש בטיילת, ומכרז לבניית מקטע נוסף - אשר יחבר את המרינה ל"חוף דלילה", יתפרסם בקרוב, זאת על מנת לאפשר רצף הליכה וטיול לאורך החוף.

משרד התיירות משקיע 24 מיליון שקלים בתוכנית רב שנתית לפיתוח תשתיות התיירות בעיר אשקלון, באמצעות החברה הממשלתית לתיירות ובשיתוף עיריית אשקלון. בנוסף, מסייע המשרד בפיתוח תחום המלונאות, פרסום אירועים ופסטיבלים בעיר ועוד.

האמן אהרל'ה בן אריה, יוצר הפסלים, שנבחר בתחרות מבין 10 אמנים על ידי ועדת שיפוט של החברה הממשלתית לתיירות ואדריכלי העיר לבצע את הפרויקט, בהתאם לתכנון האמנותי שיועד לטיילת באשקלון. בן אריה נולד בשנת 1955, מתגורר במושב צפרירים, "מבקש ליצור אמנות עכשווית הפוגשת את הקהל בחיי היום יום ולא בהכרח בחללי הגלריה והמוזיאון". עבודותיו של בן אריה מוצבות באתרים רבים ברחבי הארץ והעולם, באוספים פרטיים רבים וברכישות של מוזיאונים מרכזיים.

07/06/2010