18.04.2024
 
400 אלף ישראלים יבלו את הפסח מעבר לים

 

מאת גיורא נוימן

פסח של שיאים צפוי בשבועיים הקרובים בנתב"ג. כאילו לא היה מיתון, כאילו לא היה כאן חרם על טורקיה, כאילו שנת 2009 וקללותיה לא היתה אלא חלום רע שנשכח מזמן.

מנתוני רשות שדות התעופה עולה כי בתקופת הפסח ובימים הסמוכים צפויה עליה של 19% בתנועת הנוסעים ושל 13% בתנועת המטוסים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אלא ש-2009 היתה שנת משבר עמוק, כך שההשוואה לא בהכרח רלוונטית. אולם גם לעומת 2008 צפוי גידול של 3% בנוסעים. וזהו כבר נתון משמעותי - שכן 2008 היתה שנת שיא בנתב"ג. במלים אחרות, השנה עומדים להישבר השיאים של כל הזמנים בנמל.

היום עמוס ביותר בנמל צפוי להיות יום חמישי, ה-8 באפריל, עם כ-48 אלף נוסעים. בנמל נערכים לעוד ארבעה או חמישה ימים של תנועה גדולה מ-45 אלף נוסעים.

גם במעבר הגבול בטאבה נערכים למעבר של 50 אלף עד 60 אלף ישראלים. נראה שהאזהרות החוזרות ונשנות של הלוט"ר מותירות בפסח זה רושם מועט בלבד על הנופשים הישראלים.

בראש רשימת היעדים של הטסים לחו"ל ניצבת, כמו תמיד ארה"ב. מיד אחריה בדירוג הפופולריות נמצאת טורקיה, שחזרה למקומה הקבוע אחרי תקופת משבר חריפה. היעדים הבאים, בסדר יורד, הם איטליה, גרמניה וצרפת. להערכת רון שחף, מנכ"ל נתור-יוניטל, כ-400 אלף ישראלים צפויים לבלות את החג בחו"ל.

לדבריו, השנה בולטת חזרתם למפה של יעדי טורקיה השונים, בעיקר אנטליה, שהיו מובילים בחופשות הפסח בשנים הקודמות אך ירדו משמעותית בפסח האחרון. במקביל חלה מגמה מעניינת של נסיעות דווקא ליעדים רחוקים בפסח כמו תאילנד, ארה"ב ויפן. מסביר שחף: "חג הפסח הוא הזדמנות מצוינת עבור ישראלים רבים לקיים את הטיול שתמיד חלמו עליו: החופשה הארוכה, מזג האוויר הנוח בתקופה זו של השנה והאפשרות לחגוג את ליל הסדר המשפחתי מעבר לים מובילים ישראלים רבים לטוס דווקא בפסח ליעדים רחוקים. השנה ניצת הדובדבן ביפן מקבילה לפסח, דבר שהוביל לעלייה של 25% בהזמנות ליפן לעומת שנים קודמות. גם תאילנד זוכה השנה לעלייה מרשימה בביקושים לעומת השנה שעברה".

חבילות ערים זוכות גם השנה לביקוש ער - ככל הנראה בשל המשך ירידת מחירים הנובעת משערי המטבע, כך שבסיכומו של דבר ההוצאה השקלית לנוסע נמוכה יותר. בין הערים שתופסות תאוצה בפסח השנה: ברצלונה ופראג, כשבראש הרשימה ניצבת ברלין.

בתחום הטיולים המאורגנים היעדים הבולטים והמובילים השנה הם יפן, איטליה, ספרד, וברלין. גם הביקוש לטיולים מאורגנים לארה"ב ממשיך במגמת עלייה, שהתחילה עם היחלשות הדולר.

25/03/2010