נבלמה מגמת הירידה בתיירות הנכנסת
מאת חגי רוזן מתחילת השנה ועד לחודש ספטמבר 2009 ביקרו בישראל 1.9 מיליון תיירים, ירידה של 15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (2.2 מיליון), ו-18% יותר מהתקופה המקבילה בשנת 2007 (1.6 מיליון). בחודש ספטמבר ביקרו בישראל 242 תיירים, ירידה של 8% לעומת ספטמבר 2008, ועליה של 32% לעומת ספטמבר 2007. משרד התיירות פתח בחודשים האחרונים במסע פרסום לשיווק ישראל כיעד אטרקטיבי לתיירות החורף בהשקעה כוללת של יותר מ-55 מיליון שקלים עד לסוף שנת 2009. תקציב נוסף בגובה 60 מיליון שקלים יופנה לטובת קמפיינים אלו גם במהלך החודשים הראשונים של השנה הבאה, בהתאם ליעד המשרד העומד על מיליון תיירים נוסף בשנתיים הקרובות. תקציב השיווק הכולל לשנת 2010 יעמוד על כ-250 מיליון שקלים. שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, מוסר כי מטרת מסע הפרסום הנה לשפר את תדמית ישראל כמוצר תיירות אטרקטיבי גם בעונת החורף, כשדגש מרכזי יינתן לעיר אילת כמוצר חורף מוביל. דגשים נוספים יינתנו לעידוד הצליינות לארץ הקודש ולתיירות התרבות והתיור בישראל וביקור באתרים הקדושים, בראשם ירושלים, ובאתרים ההיסטוריים והארכיאולוגיים. במסגרת הקמפיין מבצע המשרד פעילות שיווקית שתמשך מספר חודשים, במדינות המקור לתיירות נכנסת בהן ארה"ב, רוסיה, גרמניה, צרפת, איטליה ומדינות סקנדינביה, במקביל לשיווק במדינות חדשות המגלות בישראל עניין כיעד תיירות, בהן דרום קוריאה, פולין, ברזיל וסין. הקמפיינים ילוו בפעילות אינטנסיבית להוספת סיטונאים המשווקים את ישראל, להגדלת קיבולת המושבים ותדירות הטיסות לישראל, ולהכנסתם של קווי תעופה חדשים לפעילות בישראל. 15/10/2009 |