קוריאן אייר: הדרך הקצרה למזרח
מאת חגי רוזן "כשמדברים על טיסות לחו"ל, באופן טבעי מביטים על מפת העולם מערבה מכאן וחושבים על חברות תעופה אירופיות או אמריקאיות, גם אם רוצים בעצם להגיע ליעדים הנמצאים מזרחית לישראל. לכן הרבה מהנוסעים לא מודעים לאפשרויות הרבות שמציעה קוריאן אייר," אומר סימי זיידמן, מנכ"ל טורבו תעופה, שהיא הנציגה של החברה הקוריאנית בישראל. במשרדו של זיידמן תלויה מפת כדור הארץ שהפיקה החברה הקוריאנית, ובה נראה הגלובוס לגמרי אחרת ממה שאנו רגילים: קוריאה נמצאת במרכז, אירופה בקצה מערב ויבשת אמריקה הרחק במזרח. "כשמסתכלים על מפה זו מגלים מיד שהנתיב הנוח והמהיר ביותר מישראל לכשליש מהיעדים בעולם עובר דווקא דרך קוריאה," אומר זיידמן בחיוך. לדבריו, זו הדרך המהירה והזולה ביותר להגיע לעשרות יעדים בתוך סין, ליותר מעשרה יעדים בתוך יפן, לארצות הודו סין, לאוסטרליה וניו זילנד או לאיי פיג'י. זיידמן מצביע על המפה לעבר קליפורניה ואמר: "בטיסות ללוס אנג'לס אין לנו יתרון על הטיסה הישירה המצויינת של אל על. נכון שזמן הטיסה בקוריאן יותר קצר, אבל בגלל הקונקשן בסיאול, יוצא שאל על מהירה יותר. לעומת זאת, אנחנו מציעים את הדרך המהירה ביותר להגיע מתל אביב ליעדים אחרים בקליפורניה ובחוף המערבי של ארה"ב או לוונקובר שבקנדה." הטיסות של קוריאן אייר יוצאות מתל אביב שלוש פעמים בשבוע (בימים ראשון, רביעי ושישי) אחרי חצות. מסיאול חזרה הן ממריאות בימים שבת, שלישי וחמישי, בשעה 16:50 זמן מקומי. נתיב הטיסה מוגדר "ביטחוני" בזכות העובדה שאינו עובר מעל מדינות ערב אלא מעל טורקיה וטשקנט. והמחירים? לדוגמה, כרטיס במחלקת תיירים ל-14 יעדים בסין עולה נטו 1,045 דולר (על מחיר זה יש להוסיף מיסי נמל לפי היעד ועמלת סוכן), וכרטיס כזה במחלקת עסקים יעלה 2,550 דולר. "לפעמים הנוסעים מחפשים כרטיס יותר זול ליעד הראשון במזרח הרחוק, אבל אחר כך מוסיפים מאות דולרים לכרטיס ליעד הסופי בתוך בסין או יפן. בקוריאן הכל כלול - ולכן גם הכי זול," אומר זיידמן. עוד יתרונות שאותם מדגיש זיידמן: האפשרות לפיצול יעדים ("אופן ג'ואו"), עצירה חינם ביעדים מסויימים (חניה בסיאול תעלה 100 דולר), ורמת שירות מהגבוהות בעולם. "כדי לשמור על רמת השירות, נשיא קוריאן אייר החליט שהחברה תפעיל לפחות שלוש תדירויות בשבוע לכל יעד. אם השוק אינו מספיק לשם כך - פשוט לא טסים לשם." בקו לישראל פועל כיום מטוס ג'מבו (747-400) קומבי, המשלב נוסעים ומטען, עם 280 מושבים. אי שם בשנה הבאה - התאריך המדוייק עדיין לא ידוע - יוחלף המטוס בקו לבואינג 777. 01/08/2009 |