הסוכנים: "כולנו מאחורי היו"ר והמנכ"ל"
מאת אוריאל ישיב וגיורא נוימן עשרות שיחות טלפון מציפות מדי יום את משרדי ההתאחדות עם דברי עידוד ותמיכה ביו"ר קובי קרני ובמנכ"ל יוסי פתאל, שנחקרו באזהרה ברשות להגבלים עיסקיים, בעקבות תלונת אחת מחברות התעופה. המשפט שחוזר ברוב השיחות: "תהיה אשר תהיה התוצאה של החקירה - קובי ויוסי פעלו ופועלים למען האינטרסים החיוניים של ציבור הסוכנים. כל הכבוד להם." הדבר הבולט בשיחות עם סוכני הנסיעות בנושא הוא הפליאה על עצם החקירה ותמיכה בהנהלת ההתאחדות. הנה כמה מהדברים שאמרו סוכנים ל"חדשות תיירות": - מרדכי סופר (סאן טורס, הרצליה): אני לא מבין את העניין הזה. הרי בהתאחדות נזהרו ונזהרים כל השנים מפני עבירה על החוק, וזאת לעיתים עד כדי גיחוך. אז מה קרה? אישית אני תומך במאה אחוזים במה שעושה ההתאחדות. אם יש קרטל בארץ הרי זה הקרטל של חברות התעופה - ביחד הן מחליטות על התעריפים, על הערבויות, על העמדת משרדים על בסיס מזומן. והם עוד מעיזים לטעון נגד ההתאחדות? - מרק פלדמן (ציון טורס, ירושלים): אנו תומכים בהתאחדות לא במאה אחוז אלא באלף אחוזים. ברשות כנראה לא מבינים מה עושה ההתאחדות. הרשות רוצה להגביר את התחרות והרי זה בדיוק מה שרוצים הסוכנים. ההתאחדות היא בצד של הצרכנים ולא בצד של החברות התעופה. אגב, רוב הלקוחות מבינים זאת ומתפלאים על החקירה של הרשות. - יעקב לב ארי (שלי טורס, רמת גן): אני לא מבין את החקירה הזו, ואני חושב שהמאבק של ההתאחדות נכון וצודק. צריך ליצור מצב שהלקוחות יידעו ויבינו שעבור שירות יש לשלם דמי שירות או דמי טיפול, וחשוב שעד שהציבור יתרגל חברות התעופה יימנעו ממתן הנחות כאלו או אחרות בזמן המכירה הישירה. אני מחזק את ידי הנהלת ההתאחדות. - נאוה רוטברד (בנימין פלסקוב, תל אביב): אני בשוק! לא מבינה את העליהום על הענף. זה כבר נראה כמו קמפיין נגד סוכני הנסיעות. תראה את הגזירות - ביטול מכירה מרחוק, איסור על תיקון שער הדולר, חוק גילוי נאות של שירותים שאין אנו אחראים עליהם. מה כל זה, האם אנחנו גנבים? הרי חברות התעופה הן קובעות את הכללים בשוק. הן לא קרטל? - ניל בוברוב (שקד טורס, נתניה): אין ברירה , צריך להמשיך ולהיאבק כדי להבטיח את המשך הקיום של משרדי הנסיעות. אחרת פשוט נצטרך נסגור אותם. אני תומך בהחלט בפעילות הזו של הנהלת ההתאחדות ומחזק את ידיהם. - גרשון ורות מגון (אוריינט לויד רמת גן): אנחנו לא מקנאים ביו"ר ובמנכ"ל במה שהם עוברים בימים אלה. אבל מה שהם עושים זה בסדר ואין לנו ברירה. ההתנהגות של חברות התעופה שביטלו את עמלות הסוכנים אינה הוגנת. מצד אחד ביטלו עמלות מצד שני הקטינו את דמי הטיפול שהן גובות עבור מכירות ישירות ובאינטרנט. אנחנו לא יכולים להתקיים מ-24 דולר דמי טיפול עבור כרטיס לאירופה והלקוחות אינם מוכנים לשלם יותר ובורחים. 10/07/2009 |