לראשונה בישראל: יריד תיירות גאה
מאת גיורא נוימן "חברות וגופים גדולים וחשובים בתחום התחבורה והתיירות עדיין חוששים מזיהוי ומקשר כלשהו עם הקהל ההומו-לסבי, אף שהיו שמחים מאוד לצרף פלח שוק זה למעגל לקוחותיהם," אומרת אתי גרגיר, יו"ר עמותת התיירות העירונית של ת"א יפו. כדוגמה לגופים החוששים מזיהוי כזה היא מציינת את משרד התיירות, את חברת אל על ואת חברת דן. גרגיר אמרה את הדברים במפגש עיתונאים לקראת יריד התיירות הגאה הראשון שיתקיים השבוע בתל אביב, בתמיכת העירייה. היריד יתקיים ביום שישי הקרוב, ה-12 ביוני, בגן מאיר שבתל אביב, תחת הכותרת: "תערוכת התיירות ההומו-לסבית של ת"א" (TLV gay & lesbian tourism expo). את היריד יזמה ומפיקה אגודת ההומואים, הלסביות הבי והטרנס בישראל, חבר מועצת העיר ת"א יניב וייצמן (סמסיעת רוב העיר) ועמותת התיירות של ת"א יפו. "יריד תיירות גאה" הוא מונח מוכר בתרבות הגאה, וכמוהו מתקיימים מדי שנה בבירות הגאווה השונות ברחבי העולם (כמו לונדון, סן פרנסיסקו, סידני ועוד), בדרך כלל בסמוך לאירועי הגאווה המקומיים. במסגרת ירידים אלה מציגים מדינות, ערים, חברות תעופה, מלונות, חברות טיולים וקרוזים וסוכני נסיעות את מוצריהם לפני הקהילה הגאה המקומית. שוק התיירות הגאה העולמי הולך ומתחזק מדי שנה וחברות רבות כגון הילטון העולמית ולופטנזה, ומדינות כמו ספרד ושוויץ, משקיעות תקציבים ניכרים בפנייה ממוקדת לקהילה. ירידי התיירות הם האפשרות האפקטיבית ביותר לחברות בתחום התיירות להגיע אל קהל יעד זה כשהוא ממוקד ומפולח במגע ישיר. שי דויטש, ראש תחום תיירות גאה באגודה ויוזם היריד, אומר: "מניסוני האישי ידוע לי כמה קשה להגיע אל שווקים חדשים בתיירות ולהצליח למכור להם את המוצר שלך. לראשונה אנו מאפשרים לתעשיית התיירות בארץ ובעולם להגיע אל הקהילה המקומית בצורה הישירה ביותר וליהנות מהשקל הורוד." יניב וייצמן, חבר מועצת העיר ת"א ומחזיק תיק התיירות, אמר: "מדובר בעוד צעד פורץ דרך בהפיכתה של העיר תל אביב יפו לאחת הערים המובילות בעולם בתחום התיירות הגאה." בין המבקרים ביריד יוגרלו חופשות באירופה. 09/06/2009 |