המשבר הבא – עם אייר פראנס?
חברת אייר פראנס/קלמ הצליחה לעבור עד כה את פרשת ביטול עמלות הסוכן ללא נזק וללא סכסוך עם סוכני הנסיעות. במהלך השנה שעברה ניהל מנכ"ל החברה בישראל, פטריק עמאר, שיחות שקטות עם ראשי ההתאחדות, שבהן הבטיח כי החברה תגבה בערוצי השיווק הישיר שלה דמי טיפול הוגנים וסבירים אשר יאפשרו גם לסוכן הנסיעות להתקיים מדמי טיפול. ההבנות הושגו באוקטובר 2008, וב-1 בינואר הנהיגו שתי חברות התעופה את הנוהל החדש. השבוע, בהוראה מפורשת מפריס, נאלצה אייר פראנס להוזיל את כרטיסי הטיסה הנמכרים באתר האינטרנט. כעת כרטיסים אלה זולים ב-10% מהכרטיסים הנמכרים במרכז השירות הטלפוני ("קול סנטר") של אייר פראנס. ההפרש, בעיקרו - הוא על חשבון דמי הטיפול שנגבו עד כה באינטרנט. בתגובה לקונית מטעם אייר פראנס נאמר: "דמי הטיפול עודכנו בהתאם למדיניות הגלובלית של החברה, על פי שיקולים מסחריים ובהתאם לתנאי השוק." 22/04/2009
|