28.03.2024
 
הגליל המערבי, תמיד זה הזמן

 

מאת נילי ארנועם

 

 

בא לכם לטייל? לא יודעים לאן? מישהו כבר עשה לכם את העבודה.

המישהו הזה זה זמן גליל מערבי. עמותה לקידום התיירות בגליל המערבי. הקישו רק westgalil.org.il ואתם מסודרים. אתר מצוין, ידידותי ועשיר במידע.

באתר מידע מגוון לגבי אפשרויות הטיול השונות, לפי ההעדפות שלכם: סיורים, פסטיבלים, אומנות, סדנאות, ופעילויות, תרבות, קולינריה, אירועי ערב, פעילויות בטבע וכדומה.
העמותה מארגנת ומציעה גם סיורים מודרכים בחגים ומועדים וכן פסטיבלים המתקיימים מספר ימים, בתקופות שונות, עם היצע גדול של אירועים וטיולים הניתנים לבחירה. כל משתתף בפסטיבל יכול לבחור בכמה ובאיזה אירועים להשתתף, לפי ההעדפות שלו. סל גדול של אירועים. תיקח מה שתיבחר.

אם תירצו לדעת מה קורה בשבוע הקרוב או בכל החודש, יש באתר פירוט מלא וגם אם לא מצאתם את מבוקשכם, ניתן למלא פרטים ולבקש הצעה מתאימה לתאריכים שאתם רוצים. סדנאות אוכל עם שפים, מופעים מוסיקליים וקונצרט משולב עם טיול, ערבי שירה וסיפורים, ועוד ועוד, כל מה שבין הים להר מירון ומהקריות עד כביש הצפון.

מרכז המבקרים והמידע של העמותה נמצא בלב עכו, בעיר העתיקה בבניין אבן מרשים שעבר שימור ומטרתו לחשוף את הפעילויות המוצעות באזור הגליל המערבי . הוא פתוח 7 ימים בשבוע וניתן לקבל בו מפות של עכו ושל מידע ועלונים רבים המתייחסים למקומות הטיול האפשריים בעכו ובגליל המערבי, מסלולי טיול, צימרים, מסעדות, יקבים, דבש, אמנים, ספרות ועוד.

לאחרונה יצא לאור בשיתוף העמותה, הספר "סיפור אהבה גלילי" שכתב מדריך הטיולים אמנון גופר.
את הספר ניתן לרכוש במקום, או באמצעות אתר העמותה. בספר מספר פרקים: מצפורים ונקודות תצפית, אתרים מסתוריים ומעוררי השראה, כבישים חובקי גליל, דרך היין והבירה, הכפר הקיבוץ וכל השאר, חופים הם לפעמים געגועים, טיולים רגליים בטבע ופרק המוקדש לעיר עכו וסביבתה.

העיר העתיקה של עכו הוכרה כאתר לשימור מורשת תרבות עולמית ע"י אונסקו ולאחר מכן גם אתרי הבהאים כשבעכו נמצא המקום הקדוש ביותר לדת הבהאית. זהו המקום היחיד בישראל שהוכר פעמיים ע"י אונסקו . לנו הישראלים, מוכרת עכו בזכות המסעדות והחומוסיות ששמן יצא למרחוק והעמותה הכינה עלון המפרט את החומוסיות הטובות והמומלצות.

העמותה הכינה גם עלון המציין מקומות אטרקטיביים במרחק של כשבעה ק"מ מעכו. מוזיאונים, מחלבה ועוד. ומפה המפרטת אטרקציות תיירותיות מהים עד הר מירון, מהקריות עד כביש הצפון.

מנכ"ל העמותה היא מיכל שילוח גל-נור ופעילותה חשובה לא רק מבחינה תיירותית אלא גם ציונית. היא פועלת בשיתוף עם ה-JNF-USA, ארגון יהודי הפועל בארה"ב JEWISH NATIONAL FUND USA התורם מידי שנה יותר מ-100 מיליון דולר למדינת ישראל, כשרבות מהתרומות מיועדות למימוש פיתוח הנגב והגליל ופיתוח התיירות באזור.

 

 

 

 

 

 

12/02/2023