24.04.2024
 
"מדובר באחת העבודות התמוהות ביותר שיצאו תחת ידי האוצר"

 

שירות חדשות תיירות


״קבלת החלטה לביטול פטור ממע״מ לתיירות הנכנסת על בסיס נייר העמדה של אגף הכלכלנית הראשית בלתי סבירה לאור ליקויים, אי דיוקים ומגמתיות המעידים על סימון מטרה מראש וכתיבת הסיבות להחלטה בדיעבד. נראה כי מדובר באחת העבודות התמוהות ביותר שיצאו תחת ידי האוצר", כך טוענים בהתאחדות המלונות ולשכת סוכני ומארגני תיירות נכנסת בתגובה לעבודה שמפרסם היום האוצר.

"נייר העמדה המוגש לממשלה כבסיס לקבלת ההחלטה בשנת 2023 מבוסס על נתונים ומסקנות, משנת 2008 ושנת 2011, כך עפ״י הכתוב בנייר עצמו.

בין הטיעונים התמוהים על בסיסם אמורה הממשלה לקבל החלטה הרת גורל לביטול הפטור: זיהום האוויר של המטוסים המביאים את התיירים (לא צוין הזיהום לחובת הישראלים הטסים באותם מטוסים לחו״ל), תוספת הגודש בכבישים בגין הסעות התיירים והקצאת שטחים למתחמי מלונאות על חשבון מצוקת הדיור.

בין השורות, מציגים באוצר את ביטול התיירות הנכנסת כמהלך שייתן פתרון לבעיות זיהום אויר, הגודש בכבישים ומצוקת הדיור של מדינת ישראל.

לא נעדרת מהנייר העובדה כי פלח התיירות שיפגע בעיקר (90%) הינה התיירות המאורגנת המהווה את עיקר ההכנסות בפריפריה ומייצרת כ-10% מקומות העבודה. עפ״י נתוני האוצר עצמו עשרות אלפי מקומות עבודה בפריפריה יפגעו.

כמו כן, הנייר מציג נתון שלא ברור על מה הוא מסתמך, לפיו ביטול הפטור יכניס למדינה כ-2 מיליארד ש' בשנה ממיסים. נראה, כי תחשיב כזה, מבוסס על הערכה בלתי סבירה לפיה, ייקור החבילות לישראל ב-17% יביא להכפלת מספר התיירים שיכנסו לישראל בשנת 2023, ולשיא של כל הזמנים בכניסת תיירים לישראל.

המדינה בטוחה שתכניס שני מיליארד ש' מהמהלך, אבל לא טורחת להשקיע במחקר שוק אמיתי במדינות היעד", מציינים בהתאחדות המלונות ובלשכת סוכני ומארגני תיירות נכנסת.








 

 

 

12/02/2023