23.04.2024
 
עשרות אלפי ישראלים בקטאר? איזה כיף. ואיפה הגילוי הנאות?

 

 

מאת חגי רוזן 

 


בימים האחרונים טורחים כלי התקשורת לספר לנו על הטיסות הישירות בין ישראל לקטאר בתקופת המונדיאל. הבוקר גם עשו חגיגה גדולה בנתב"ג והציגו לראווה כרטיס טיסה של חברת TUS שמבצעת את הטיסות ואפילו הציגו עוגה שנאפתה במיוחד לאירוע.

מי שזוכה להרבה ׳בלעדיות׳ בכל הקשור לטיסות המיוחדות האלה הוא כתב של YNET וידיעות אחרונות, שמהלל בהיסטריה את ההיסטוריה של הטיסה הישירה. כתב אחר של ידיעות מספר לנו גם ש-"עשרות אלפי ישראלים יגיעו למשחק, בזכות כרטיס האוהדים 'הייא' שישמש כאשרת כניסה זמנית לתקופת המונדיאל. בנוסף, נציגות קונסולרית ישראלית זמנית תפעל בדוחא במהלך הטורניר, כדי לדאוג לאוהדים בכחול-לבן, וטיסות ישירות ימריאו מישראל לקטאר".

מה ששני הכתבים, שוכחים לספר זה ש...מדובר בשש טיסות בלבד (נכון לעכשיו) שיטיסו, אם הן יהיו מלאות, לא יותר מ-1,200 נוסעים. כמו כן, בשום מקום לא הובאו שום נתונים כדי לבסס את הסיפור על עשרות אלפי הישראלים שיטוסו לקטאר (באמצעות חברות זרות דרך יעד ביניים). והכי מעניין זה נושא הגילוי הנאות. עם כל הכבוד ליח"צנות של חברת TUS, מן הראוי היה לספר שהחברה הזו, שרשומה בקפריסין, היא חברה בבעלות (49%) של חברת כנפיים, שהיא בבעלות של תמי בורוביץ, אחותו של נוני מוזס הבעלים של ידיעות אחרונות ו-YNET.

נו, עכשיו הכל ברור.


ועניין אחר:

התקשורת הישראלית לעולם לא תיתן לעובדות לבלבל אותה וכך גם בכל מה שקשור לאירועים שונים שאותם קושרים למשחקי הכדורגל שייפתחו היום בקטאר.
הנה, בשבוע שעבר ריאיין כתב חדשות העולם של ערוץ 'כאן' איזה זמר בינלאומי שהגיע לשיר את "שיר המונדיאל". בין מוסיקה למוסיקה טרח הכתב, מואב ורדי, לשאול את המרואיין למה הוא מגיע למדינה שאינה שומרת על זכויות אדם בעוד אמנים אחרים החליטו לא להגיע. לאחר שהראיון הופסק, בהוראת היח"צנים של הזמר, לא הפסיק ורדי להיתמם ולשאול: "למה? מה, אני חוצפן". ובכן. כן. ורדי חוצפן והערוץ בו הוא עובד ממשיך בחוצפה לפמפם את הראיון המביש. מעניין אם ורדי היה שואל זמר בינלאומי שמגיע לישראל מדוע הוא מגיע למדינה שבה, למשל, פוגעים בזכויות הלהט"בים במצעד בירושלים, שבה אין תחבורה ציבורית בשבתות וחגים, או להבדיל שואל אותו מה הוא חושב על הכיבוש הישראלי בשטחי יהודה ושומרון?






20/11/2022