20.04.2024
 
משרד התיירות: 30 מיליון ש′ למלון הנגיש במלואו הראשון בישראל

 

 

 

 

שירות חדשות תיירות


משרד התיירות אישר מענק להקמת המלון הנגיש הראשון בישראל, שכל חדריו מתקניו ושטחי הציבור בו מותאמים לבעלי מוגבלויות פיזיות ועומדים בכל תקני הנגישות. המלון נמצא בשלבי בנייה מתקדמים והוא צפוי להיפתח עד סוף השנה הנוכחית.

שר התיירות יואל רזבוזוב: "חופשה היא הרבה יותר ממותרות, ולא ייתכן בעייני שישנו בישראל ציבור שלם שאין ביכולתו ליהנות מחופשה בישראל. על כן אנחנו במשרד התיירות רואים חשובות רבה בהנגשת התיירות לישראל ובישראל לאנשים עם מוגבלויות. מתפקידנו לוודא שיש להם את כל התנאים להשתלב ולחוות את ישראל בכל דרך שהם רוצים כמו כל אחד אחר. זה פרויקט חשוב ואני בטוח שאחריו ייצאו לדרך עוד רבים כמוהו".

המלון, שנמצא בשכונת רוממה, מוקם בייזום ארגון "יד שרה" (באמצעות חברת י.ש מרגוע, המוחזקת על ידו) וכולל כ-200 חדרים. היקף ההשקעה עומד על 149,143,715 ש', כאשר סך המענק שניתן הוא 20% מהיקף ההשקעה של 29,828,743 ש'.

משרד התיירות פועל להנגשת התיירות לאנשים עם מוגבלויות (כולל ניידות, ראייה, שמיעה וממדים קוגניטיביים) כדי שיוכלו לטייל ולתפקד באופן עצמאי, בכבוד ותוך שוויון. עם עליית תוחלת החיים עולה גם מספר האנשים המזדקנים והופכים למוגבלים בדרך זו או אחרת, אך מבקשים לשמור על איכות חייהם ורוצים להמשיך לנסוע ולטייל בעולם. משרד התיירות סיים לאחרונה ביצוע פרויקט הנגשה של 6 ק"מ בתוך העיר העתיקה בירושלים שהפך את ירושלים לאחת הערים העתיקות הנגישות ביותר ברחבי העולם.

 

 

 

 

 

13/04/2022