20.04.2024
 
"מנחים לבחון איך מקדמים הקמת שדה תעופה בנבטים"

 

 

שירות חדשות תיירות



ועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ רם בן ברק (יש עתיד), קיימה היום (ג'), דיון בנושא "היבטי ישימות לשדה תעופה בינלאומי אזרחי במרחב נבטים שבנגב".

יו"ר הוועדה קבע את הדיון לאחר שקיבל את פניית חברי הכנסת מיכל רוזין, רון כץ, אמילי מואטי וצבי האוזר שכתבו: "טרם החלטת הממשלה על ביטול שדה התעופה ברמת דוד נבחנו במוסדות התכנון שתי חלופות אפשריות שנבחרו לאחר סקר חלופות שבחן אתרים רבים ברחבי הארץ ומצא כי שתי חלופות נכונות להמשך התכנון. רמת דוד שבעמק יזרעאל ונבטים שבנגב.

חלופת נבטים זוכה לתמיכה רחבה של השלטון המקומי בדרום כמו גם של הציבור הרחב ושל מגוון רחב של ארגונים העוסקים בנושא. מנגד, עומד חיל האוויר עם טיעונים על בעיות ישימות במרחב זה שיגבילו או יפגעו ביכולותיו במרחב האימונים של הנגב. נדרש דיון משמעותי שיבחן טענות אלו מול התועלות הכלכליות האדירות לנגב מהקמת שדה תעופה בינלאומי".

במהלך הדיון נדונה סוגיית ישימות הקמת שדה תעופה בינלאומי אזרחי במרחב נבטים והוצגו עמדות בעלי העניין, נציג משרד הביטחון הודה בדיון כי מעולם לא נעשתה עבדות בחינה בנוגע לאפשרות להקמת השדה הבינלאומי בנבטים ע"י הגורמים המקצועיים במערכת הביטחון.

ח״כ נירה שפק, חברת הועדה, אמרה בתגובה לנציג משרד הביטחון: ״הממשלה החליטה על הקמת שדה תעופה בנבטים. תפקידכם להציג לנו את כל הנתונים ולא להציג רק את עמדתכם. המקצועיות מחייבת אתכם להציג את כלל האופציות והמשמעויות איך לממש את ההחלטה ומה מחיר המימוש. מניעת המידע מחברי הועדה פסול, ואני דורשת את כלל הנתונים והניתוחים ולא רק את דעתכם״.
ח"כ רם בן ברק, יו"ר ועדת חוץ וביטחון אמר בועדה: ״אנחנו לא מדברים על שדה תעופה משלים - מדובר על שדה תעופה נוסף למדינת ישראל. את המציאות הקיימת אפשר לשנות אבל אף אחד לא בדק כיצד ניתן לשנות אותה ולכן לא ניתן להצהיר שאי אפשר להקים שדה תעופה בנבטים. מדובר על אירוע לאומי שמצריך חשיבה בראייה ארוכת טווח. חייבים לבחון את כל התרחישים הקיימים והאופציות הקיימות - לא רק את הנוחות".

עידו גרינבלום, ראש המועצה המקומית קריית טבעון אמר בועדה: ״הדיון היום הוכיח את הטענה המרכזית שלנו שחיל האוויר ומשרד הבטחון נאבקים בכל כוחם כנגד הקמת שדה בדרום בניגוד להנחיות הממשלה.

על חברי הכנסת לדרוש ממשרד הבטחון תשובות ברורות בנוגע לאיך ניתן להקים שדה בדרום, אנחנו מדינה שיש לה צבא ולא להיפך - מי שיקבע אלו חברי הכנסת וממשלת ישראל. מצופה משר הביטחון ליישר קו ולדרוש מהפקידות המקצועית במשרדו לשתף פעולה ולא לגרור רגליים. אני מודה ליו"ר הוועדה רם בן ברק ולחברי הכנסת מכל סיעות הבית שתמכו בעמדה שלנו בקונצנזוס מוחלט״

ח"כ מיכל רוזין, אשר יזמה את הדיון, אמרה בועדה: "חלופת נבטים נתמכת גם ע"י התושבים וגם ע"י הרשויות המקומיות. אנחנו צריכים להסתכל על ביטחון בצורה רחבה, שדה התעופה בנבטים יקדם את הנגב ותושביו".

 

 

 

 

 

08/02/2022