29.03.2024
 
יוסי פתאל: "שפל מדרגה מוסרי ומקצועי"

 

 

 

שירות חדשות תיירות


בהתייחסות לדברי השרים בישיבת הממשלה בהם צוטטו דבריהם של שר האוצר ושרת התחבורה אמר יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת:

"יותר מאשר דברי השרים מעידים על המצוקה שלנו הם מעידים על שפל המדרגה המוסרי והמקצועי שהממשלה הזו מתדרדרת אליה. הדברים שצוטטו מפי שרי האוצר והתחבורה הם עדות לחוסר מקצועיות ורדידות שלטונית, שמהוות איום קיומי, בעיקר עלינו בענף התיירות אך צריכות להדאיג כל אזרח שהקפריזות השלטוניות האלה עלולות להגיע גם אליו.

מכעיסים ומדאיגים במיוחד הדברים לגבי שיקול הדעת של הקברניטים בקבלת ההחלטות, כאשר אותו ראש ממשלה ואותו שר אוצר אמרו רק לפני מספר שבועות את ההיפך הגמור. אותו שר אוצר לפני כמה שבועות, בתפקיד ד"ר ג'קיל צוטט בעיתונים ואמר: "התחייבתי כי יינתן מענה לתעשיית התיירות, הצלחנו לייצר הסכמות משמעותיות שיתנו מענה... אנחנו כאן כדי לטפל במצוקות, המצב בו מצוי המשק כיום דורש מאתנו התנהלות אחראית וכך אנו פועלים." בפועל כמובן לא ראינו אפילו לירה אחת. אתמול קם שר האוצר כמיסטר הייד ובלשון האספסוף אמר בקיצור: "חבל על הזמן והכסף שיחפשו מקצוע אחר".  

השרה מיכאלי שמקפידה מאוד על תקינות מילולית דווקא בישיבת הממשלה התמלאה ברוח תנ"כית והציעה "להקריב? את ענף התיירות תמורת סכום כספי. היא רק שכחה לציין איפה המזבח עליו היא מתכוונת לעקוד אותנו. על פי דבריה טרם תונף החרב על גרוננו היא תמסור לנו המחאה לתשלום תמורת הסכמתנו למות מות פראיירים. יושבי ראש ועדות הכלכלה, הכספים, חוק חוקה ומשפט והעבודה והרווחה קיימו דיונים והורו לסייע לענף. האוצר אישר שכך צריך להיות וכך גם התחייב ראש הממשלה, בפועל אפס במעשים ובתקציבים. אפילו סגן היועץ המשפטי לממשלה קבע באחד הדיונים: "הרי אם נסגור עסקים של אנשים ומטה לחמם של אלפי אנשים ייפגע- בוודאי שיש כאן פגיעה בזכויות". איך אנחנו או כל אזרח אחר במדינה יכולים להאמין למילה נוספת שתצא מפיהם? אנחנו לא מבקשים תמיכה. הממשלה הלאימה לנו את העסקים ואוסרת עלינו לפתוח את המשרדים ולעבוד. עובדה זו מטילה עליה אחריות משפטית וציבורית, ואנחנו נגבה ממנה את האחריות בכל דרך חוקית וציבורית אפשרית".


עוד הוסיף פתאל:

"איך יכול להיות שבהבל פה מוחקים ענף שלם, שמהווה את ענף היצוא השישי בגודלו, המפרנס למעלה ממאה אלף משפחות, בעיקר בפריפריה. האם הוגש איזה נייר עמדה מקצועי שמנתח את המצב ומצדיק שאכן יש לסגור את הענף כי אין לו עתיד? לא. לו הייתה החלטה מקצועית מושכלת, אולי היינו מתנדבים לעלות על המזבח למען המדינה. אולם גזר דין מוות ממי שאינם כשירים מקצועית ומוסרית, לא נקבל ולא נשלים".


 

 

 

13/12/2021