29.03.2024
 
בואינג: 132 מיליון דולר הפסד ברבעון השלישי



ב-2020 הפסידה בואינג ברבעון השלישי 466 מיליון דולר. ב-9 החודשים שחלפו מתחילת שנה הפסידה בואינג 126 מיליון דולר. באותה התקופה ב-2020 היא הפסידה 3.502 מיליארד דולר



מאת עמי אטינגר *

חברת בואינג הפסידה ברבעון השלישי של השנה 132 מיליון דולר, כאשר היא נאבקה בבעיות ייצור שעיכבו את אספקות מטוסי 787. ב-2020 הפסידה בואינג ברבעון השלישי 466 מיליון דולר. כך מתברר מדוח רווח והפסד של החברה, שפורסם ב-27 בספטמבר 2021.


הפסדים ב-9 חודשים

ב-9 החודשים שחלפו מתחילת שנה עד סוף ספטמבר הפסידה בואינג 126 מיליון דולר, בהשוואה להפסד הגדול של 3.502 מיליארד דולר באותה התקופה ב-2020. תזרים המזומנים בתום הרבעון השלישי של השנה היה 262 מיליון דולר, בהשוואה ל-4.819 מיליארד דולר בתקופה המקבילה ב-2020. החברה צמצמה את הפסדיה בעקבות מכירות בסכום של 15.3 מיליארד דולר, שזו עלייה של 8% בהשוואה לשנה הקודמת.


מסירות מטוסים

עוד מסרה בואינג בדוח הרבעוני שלה, כי היא סיפקה יותר מ-195 מטוסי 737MAX מאז שהמטוס החל לחזור לשירות בנובמבר 2020. מטוס 737MAX היה מקורקע במשך 20 חודשים בעקבות תאונות קטלניות שהיו בדגם מטוס זה בסוף 2018 ותחילת 2019.

בדוח בואינג נמסר גם, כי נגרם לחברה הוצאה ברבעון השלישי בסכום של 183 מיליון דולר, בגין בעיות בקרת איכות במטוסי 787 במפעל הייצור בוויצ'יטה, שגרמו לעצירת המסירות של מטוסי הדרימליינר.

בדוח שלה מסרה בואינג, כי היא בונה כשני מטוסי 787 בחודש ומצפה להישאר בקצב הנמוך הזה עד לחידוש המסירות. לדבריה, בעיות כולל פגמים בגוף המטוס צפויות לגרום עליות חריגות בסכום של כמיליארד דולר, כאשר ההוצאות החריגות של 183 מיליון דולר שנרשמו ברבעון השלישי.

מנכ"ל בואינג דייוויד קלהון אמר, כי החברה תחדש את מסירות מטוסי 787 לאחר ביצוע של אותו הליך עבודה עם הרגולטורים שבו היא השתמשה, כדי להחזיר את מטוסי 737MAX לשירות, לאחר שתי התאונות הקטלניות והקרקוע העולמי של דגם זה.

לדבריו, חלפו 18 חודשים עד שבואינג זכתה באישור רגולטורי של התיקונים שבוצעו ב-737MAX שכללו שינויים במערכת בקרת טיסה, שהיוותה גורם משמעותי בשתי ההתרסקויות.


מטוסי תדלוק ליפן

בינתיים מסרה בואינג השבוע, כי היא מסרה מטוס תדלוק ראשון מדגם 46-KC לחיל האוויר של יפן, שהיא הלקוחה הבינלאומית הראשונה שמקבלת את מטוס התדלוק מדגם זה. ה-KC-46 הוא מטוס רב תכליתי, בעל אפשרות לבצע תדלוק אווירי מורכב לצד הטסת נוסעים ומטען. המטוס כולל מערכות הגנתיות וטקטיות אשר מבטיחות שמירה על עליונות אווירית.

בואינג בונה את מטוסי התדלוק שלה מדגם A46-KC במפעל החברה באוורט שבוושינגטון. השותפים היפניים של בואינג מייצרים 16% ממבנה השלדה של מטוס התדלוק הזה.

עתה פועלת יצרנית המטוסים על מנת להשלים את מסירת מטוס התדלוק 46-KC השני לחיל האוויר היפני. מאז המסירה הראשונה של דגם זה ב-2019 סיפקה בואינג 48 מטוסי תדלוק כאלה זה לחיל האוויר האמריקני.




 

 

 

________________________________________________________________________

עורך חדשות ב"דבר", "ידיעות אחרונות" ו-25 שנה עיתונאי ב"מעריב" בתפקידי עורך חדשות, עורך כלכלי, רכז כתבים וכתב לענייני תעופה, תיירות ותעשיות ביטחוניות.

 

 

 

07/11/2021