20.04.2024
 
משרד התיירות: שולש התקציב להקמת מתחמי קמפינג וגלמפינג

 

 

 

שירות חדשות תיירות

 

במטרה להוזיל את הנופש בישראל, על ידי הרחבת היצע האכסון התיירותי, החליט שר התיירות יואל רזבוזוב להכפיל ביותר מפי שלושה את תקציב הסיוע לרשויות מקומיות וליזמים המעוניינים להקים מתמחי לינה בכל רמות האבזור. התקציב עומד על 10 מיליון ש' לעומת 3 מיליון ש' ב-2018.

כמו כן, בשל מדיניות זו של שר התיירות ובשל הצפי לגידול בביקוש ללינה במקומות פתוחים בשל מגפת הקורונה, בשנת 2021 יינתן ליזמים סיוע מוגדל לעומת שנים עברו. זאת לצורך הקמת חניוני לילה עממיים ויוקרתיים (גלמפינג) וחניוני קרוואנים ברחבי הארץ, תוך התייחסות למתחמים נפרדים עבור משפחות, עם זיקה לסביבה הטבעית.
לאחר תקופת הפסקה עקב העדר תקציב, המשרד מפרסם חוזר מנכ"ל למתן מענקים בגובה 20% מסך ההשקעה המוכרת, שעומדת על 6,500 ש' למיטה ועד 350 מיטות למתחם. היקף התקציב המתוכנן לתכנית הסיוע הוא 10 מיליון ש'. אישור הבקשות ומתן הסיוע לזכאים מותנה בקיום תקציב מתאים של המשרד לתוכנית סיוע זו.  נציגי משרד התיירות ילוו את היזם בהקמת הפרויקט, כדי להבטיח מוצר תיירותי בסטנדרטים גבוהים. הבקשות שיוגשו, ייבחנו ויידונו בוועדת ההשקעות של המשרד בחודש דצמבר 2021.

בשנים האחרונות קידם המשרד את לינת השטח וסייע בהקמת למעלה מ-2,500 מיטות.
קידום ענף חניוני הלילה מוסיף לגיוון המוצר התיירותי הקיים בישראל, תוך פנייה ממוקדת לקהל יעד חדש. בישראל יש מזג אוויר נוח המתאים לתיירות של לינת שטח, לצד נופים מהיפים בעולם. כמו כן, גם בישראל, כמו ברחבי העולם, טרנד הקמפינג היוקרתי (גלמפינג) תופס תאוצה וישראלים רבים בוחרים להתחבר לטבע בתנאי מלון יוקרה.

קישור לנוהל:
https://www.gov.il/he/Departments/policies/5-2021

המועד האחרון להגשת בקשות במסגרת הנוהל: יום ראשון, א' בטבת תשפ"ב, 5.12.2021 עד השעה 12:00.

 

 

 

 

31/10/2021