29.03.2024
 
הממשלה אישרה הסיוע לעסקים בעלי מחזור של למעלה מ-400 מיליון ש′

 

 

 

שירות חדשות תיירות


לאחר מאבק ממושך של נשיאות המגזר העסקי, ארגון הגג של העסקים בראשות דובי אמיתי, הממשלה אישרה במשאל טלפוני את מתן הסיוע לעסקים עם מחזור של מעל 400 מיליון ש' שנפגעו בעקבות משבר הקורונה.

כזכור, בשבוע שעבר סיכם מנכ"ל משרד רה"מ החליפי הוד בצר, בהנחיית רה"מ החליפי בני גנץ, בשיחה עם יו"ר נשיאות המגזר העסקי לעלות את מתווה הסיוע לאישור הממשלה, לאחר שהיה תקוע מזה חודשים ארוכים וכעת הממשלה אישרה זאת במשאל טלפוני.

דובי אמיתי: "אני שמח שהמתווה סוף סוף אושר. ישנה חשיבות משקית וכלכלית משמעותית לסיוע לחברות במחזורים של מעל 400 מיליון ש', הנטייה לחשוב שעסקים גדולים לא נפגעו הינה טעות יסודית. פגיעה בחברות הגדולות, יוצרת השפעה רוחבית על היקפי ההעסקה במשק, על שרשרת העסקאות כדוגמת רכישת חומרי גלם, שירותים ומוצרים מעסקים קטנים ועוד ועל כן הסיוע הוא קריטי. אני רוצה להודות ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני ולחברי הכנסת קרן ברק ומיקי לוי שלאורך כל התקופה הקשה הזאת, פעלו ופועלים ללא לאות לטובת העסקים בישראל."

נשיא התאחדות המלונות, אמיר חייק, החבר בנשיאות אשר פעל כל העת לאישור המתווה הכל כך חשוב לענף שלו: "כרבע מהמלונות בארץ לא זכו לשקל מהמדינה עבור סיוע בארנונה ובהוצאות הקבועות מאז פרוץ משבר הקורונה. אני שמח שהצלחנו סוף סוף לשכנע את מקבלי ההחלטות לתקן את העיוות, כדי שיאפשר גם למלונות אלו לקבל פיצוי על הפגיעה הקשה אותה ספגו. חשוב לציין, כי גם היום ענף המלונאות לא נחלץ עדיין מהמשבר ותלוי רבות בהתאוששות התיירות העולמית".

 

 

 

 

 

03/06/2021