20.04.2024
 
30 מיליון ש′ לשיפוץ נמל עכו והטיילת

 

 

 

שירות חדשות תיירות

 

נמל עכו והטיילת סביבו, ישופצו בהשקעה כוללת של כ-30 מיליון שקלים.
עיריית עכו, החברה לפיתוח עכו העתיקה ומשרד התיירות אישרו בימים אלה את התוכנית לשיפוץ משמעותי ונרחב של כל אזור הנמל, שהינו למעשה אזור התיירות והדייג המרכזי בעיר, המושך אליו תיירים רבים. מדובר בתכנון מקיף וכולל, הממקסם את הפוטנציאל הנופי של הנמל תוך התייחסות מרחבית לתיירות, לדייגים ולתושבי האזור.

עבודות הפיתוח שיחלו בימים הקרובים אמורות להסתיים בתוך כשנתיים.

התחדשות נמל עכו תיצור מרחב ציבורי חדש ופתוח, שיהווה אתר מרכזי בעיר. התכנון הכולל להתחדשות הנמל, יכלול את הנמל, כיכר הדייגים, חאן אל עומדן, רחבת המגדלור, הטיילת המקיפה את הנמל, מסלעת שובר גלים מחסן הדייגים, דוכני הממכר ועוד.
התנועה באזור הנמל תוסדר ובהתאם לתכנון החדש, יוצרו מרחבים נוחים ונגישים למטיילים ואף יורחב אזור שובר הגלים.
הנמל המשופץ ישלב את פעילות נמל הדייג והדייגים, לנוחות הדייגים והמסחר ויכלול מחסנים ומתחמים משופצים וחדשים לטובת הדייגים.

הנמל והטיילת תוכננו על ידי משרד אדריכלים מייזליץ, כסיף רויטמן, אדריכלים. בנמל יהיו אזורי הצללה רבים לנוחות המטיילים ואף אזורי המתנה לסירות התיירות. תוכננו ספסלי עץ רבים ובמות ישיבה מוצלות, הבנויות מבמבוק רב שכבתי, המאפשרות ישיבה נוחה ומוצלת וצפייה בנמל ובים. הריצוף מאבן טבעית והאלמנטים העיצוביים המשולבים בגדרות, ובמרחבים, בנויים מחומרים טבעיים המשתלבים היטב בנוף הייחודי.
קיוסקים בעיצוב שונה וייחודי יוקמו במרחב הטיילת, ויהוו מוקדי משיכה לתיירים.

הנמל והטיילת החדשה ישמרו על הקסם ההיסטורי של עכו, לצד עיצוב נופי חדשני ומזמין, המאפשר ליהנות מאחד האתרים היפים במדינה. את חווית הביקור והשהייה בנמל, ינעימו גם צלילי פעמוני רוח - שייחדו את הנמל - צלילים הרמוניים שיופקו מאטרקציה חדשה שתוקם בו: מגדל פעמוני רוח.
פרויקט זה, הוא רק אחד מפרויקטים תיירותיים נוספים, בהשקעות אדירות, הנמצאים בעיצומם, ביניהם הגדלת מספר חדרי האירוח הקמת בתי מלון יוקרתיים כדוגמת המלון של האחים נקש, הרחבה ושיפוץ מלון חוף התמרים בהשקעה של כ-10 מיליון שקלים, ושטחי קמפינג לטובת המטיילים. 

 

 

 

 

10/05/2021