19.04.2024
 
איתיחאד איירווייס מתחילה היום קו לישראל

 

 

שירות חדשות תיירות

איתיחאד איירווייס, חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות, חנכה היום שירות טיסות סדיר בין אבו-דאבי, בירת איחוד האמירויות, לת"א. בנוסף, ביום שני נוספה ישראל ל-"רשימה הירוקה" של אבו דאבי של מדינות אשר הנוסעים המגיעים מהן לבירת איחוד האמירויות אינם נדרשים להיכנס לבידוד.
השקת קו הטיסות הסדיר היא צעד היסטורי נוסף בכינון הקשרים הדיפלומטיים ופתיחת המסחר והתיירות בין ישראל לאיחוד האמירויות והמשך של הסכמי אברהם שנחתמו בין שתי המדינות באוגוסט 2020.
טיסה מס' EY598 של איתיחאד היא הטיסה הסדירה הראשונה שהמריאה משדה התעופה הבינלאומי של אבו-דאבי בדרכה לנתב"ג. הטיסה המריאה הבוקר (שלישי) בשעה 10:05, שעון איחוד האמירויות, כשעל סיפונה משלחת דיפלומטית וכלכלית המייצגת את איחוד האמירויות. בין חברי המשלחת ניתן למנות את מוחמד אל-חאג'ה, השגריר הראשון של איחוד האמירויות לישראל, איתן נאה, ראש המשלחת לאיחוד האמירויות, וטוני דגלאס, מנכ"ל קבוצת איתיחאד.

הטיסה נחתה בנתב"ג ב-12:30 בצהריים, שעון ישראל, והתקבלה בטקס ההסלנה המסורתי לטיסות בכורה. לאחר מכן נערכה קבלת פנים חגיגית ובה נשאו ברכות שגריר איחוד האמירויות לישראל, מנכ"ל קבוצת איתיחאד, ושמואל זכאי, מנכ"ל נתב"ג.

טוני דגלאס, מנכ"ל קבוצת התעופה איתיחאד, אמר כי "הפעלת הטיסה הסדירה הראשונה לתל אביב היא רגע משמעותי ביותר בתולדותיה של איתיחאד. בשנה שעברה היינו עדים לחתימת הסכמי אברהם ההיסטוריים בין איחוד האמירויות לישראל. אנו נרגשים מאוד מההזדמנויות ששיתוף הפעולה פותח בפני איתיחאד ועיר הבית שלנו, אבו דאבי.

קו הטיסות החדש יופעל בבואינג 787-9 דרימליינר. במטוס 290 מושבים, מהם 28 מושבי ביזנס סטודיו ו-262 מושבים חכמים במחלקת התיירים. מטוס הדרימליינר מתהדר גם במערכת e-box  של איתיחאד המספקת בידור וקישוריות wi-fly במהלך הטיסה.

בשלב הראשון תפעיל איתיחאד שתי טיסות שבועיות בין אבו דאבי לתל אביב. הטיסה חזרה, EY 599, תטיס נוסעים מתל אביב לאבו דאבי, בירת איחוד האמירויות. הנוסעים המגיעים מישראל לא יידרשו להיכנס לבידוד עם הנחיתה מאחר וישראל נוספה ל"רשימה הירוקה" של אבו דאבי. הם יוכלו גם להמשיך מאבו דאבי ל-35 יעדים נוספים בטיסות המשך לאסיה, תת-היבשת ההודית ואוסטרליה.
הביקוש לטיסות בין איחוד האמירויות לישראל צפוי להיות משמעותי ולכלול נוסעים עסקיים ותיירים. בריבוי הנוסעים תומכת העובדה ששתי המדינות מתהדרות בשיעורי התחסנות נגד קורונה מהגבוהים בעולם ובכך יוצרות "מסדרון חיסונים" המקל על הנסיעות בין שני היעדים.

איתיחאד ואל על ממשיכות בהכנות לשיתוף פעולה נרחב בנתיב החדש ומעבר לו. בנובמבר 2020 חתמו השותפות על מזכר הבנות לטיסות קוד משותף (קוד-שרינג) בנתיבים של כל אחת מהן, להכרה משותפת במיילים שנצברו בתכניות נוסע מתמיד ושיתוף פעולה בטיסות מטען, הדרכות ושירותי תחזוקה.


יש לציין כי איתיחאד איירווייס דיווחה על הפסד תפעולי של 1.7 מיליארד דולר ב-2020, אך גם בתקופה שלפני הקורונה דיווחה על הפסדי עתק, לאחר שורה של השקעות כושלות בחברות תעופה אירופיות, בהן אייר ברלין ואליטליה פושטות-הרגל, וכן באייר סרביה.
לפי הדיווחים, הממשל באבו דאבי הזרים לחברה מאז הקמתה ב-2003 סכומי עתק הנאמדים בכ-22 מיליארד דולר, ולמרות זאת - היא עדיין הציגה הפסדים בכל שנות פעילותה.







06/04/2021