20.04.2024
 
גם מחלימים ומחוסנים יחויבו להציג בדיקת קורונה שלילית בכניסה לארץ

 

 

 

שירות חדשות תיירות


ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי, אישרה היום תיקון נוסף לתקנות העוסקות בהגבלות על פעילות שדות תעופה וטיסות בשל הקורונה. התיקון המרכזי שאושר היום קובע כי מחלימים ומחוסנים שיבקשו להיכנס לישראל יחויבו גם הם בהצגת בדיקת קורונה שלילית. הפטור שקיבלו מחובת הבדיקה בוטל, בהתאם לתקנות שהגישה הממשלה, כבר החל מאתמול (ראשון).

יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי: "כל סוגיית ההסברה שלא קיימת, גורמת למשרד הבריאות שעובד קשה בימים אלו עוול. אנחנו מתמודדים עם פניות לאורך כל שעות היממה. אין מענה לאנשים במוקדים ענייני ויש מירמור רב. מבחינתם, אהוד ברק יוצא להרצאה של עשרות אלפי דולרים והם לא. הדבר הזה מערער את האמון של האזרחים. יש תקנות מאושרות, אז תצאו ותסבירו את זה לציבור".

ח"כ יבגני סובה: "אנשים רוצים לחזור לטיסות חילוץ אבל ממתינים ימים ארוכים עד שיקבלו אישור מוועדת חילוץ. אנשים מקבלים הודעה בבהילות שיש טיסת חילוץ בלילה, אך לא יודעים אם יוכלו לרכוש כרטיס. כשמטוס ישראלי משאיר יהודי באוקראינה במינוס 15 מעלות זהו סוף הסיפור הציוני"

ח"כ אימאן ח'טיב-יאסין: "יש עמותת שעמלות לתת אוכל לכאלו שנתקעו בחו"ל ללא כסף. אנשים נופלים בבירוקרטיה סובכה ומקשה. מגיעים אלי מקרים מצמררים וקשים, ביניהם אנשים ששבועות תקועים בירדן כולל חולים וקשישים".

התיקון שאושר בוועדה נועד להתמודד עם החשש מכניסת וריאנטים נוספים של נגיף הקורונה לישראל, שעשויים לגרום להידבקות ומחלה גם בקרב מחוסנים. עם זאת, מחוסנים ומחלימים המבקשים לצאת מישראל ימשיכו להיות פטורים מחובת הצגת בדיקה שלילית.

עוד אישרה הוועדה תיקונים נוספים, לפיהם נוסע או איש צוות אוויר יוכלו לעלות לטיסה גם אם סיים בידוד לאחר 10 ימים וביצע שתי בדיקות שליליות במועדן. מדובר בהתאמה לקיצור תקופת הבידוד, שעמדה עד לאחרונה על 14 ימים.

ד"ר רועי סינגר, סגן מנהל האגף לאפידמולוגיה במשרד הבריאות: "בגלל הווריאנט האנגלי שהגיע לכאן באמצע חודש דצמבר והתפשט כמו אש בשדה קוצים הגענו למצב הזה והסגר השלישי. הווריאנט הזה מדבק פי 2 וקטלני יותר. מאוד מוטרדים מרמת התחלואה שלא יורדת בקלות. הסיבה שצריכים גם הבאים לארץ ומחוסנים לעשות בדיקה בחו"ל, היא כדי למנוע את הווריאנט הבא - ווריאנט שעמיד לחיסון. זה יהיה אסון לאומי אם כזה דבר ייכנס לארץ עכשיו".

ד"ר אשי שלמון, מנהל המחלקה הבינלאומית במשרד הבריאות, הסביר בדיון את מטרת הבדיקה השלילית והוסיף כי היא נוגעת גם למי שחוסן או החלים בארץ. לגבי אלו שחוסנו או החלימו בחו"ל, אמר "כרגע אי אפשר להסתמך על אישורי החלמה מחו"ל כל עוד מערכת משרד הבריאות לא מסונכרן עם משרדי בריאות בעולם. אנחנו נתקלנו בזיופים של תעודות, לכן מחלימים ומחוסנים מחו"ל לא יהיו פטורים מבידוד כל עוד לא יעשו בדיקה סרולגית".

ד"ר שלמון ציין כי ביצוע בדיקות סרולגיות בנתב"ג נתקל בקושי מצד רשות שדות התעופה. "אנחנו מקווים שיהיה ניתן לעשות בדיקה סרולגית מדם האצבע וזה יהיה יותר קל לבצע גם בנתב"ג". לדבריו, כיום בדיקה סרולגית עם נוגדנים מעל 20 היא שוות ערך לכל תעודת מתחסן או מחלים הפוטרת מבידוד.

עוד אמר בדיון כי על אף החלטת קבינט הקורונה מאתמול לאפשר לאלפיים נוסעים להיכנס לישראל מיד יום, "גם ב600 איש, אנחנו מאוד מתקשים לנהל את האירוע; ההתנהלות היא בלתי אפשרית. אין יכולת לנהל אירוע כל כך גדול עם כל כך הרבה בתי מלון וטיפול במבודדים. זה בלתי אפשרי. אנחנו סבורים שזה צריך להישאר על כניסת 600 איש".


 

 

 

 

 

 

 

 

15/02/2021