19.04.2024
 
עיריית תל אביב: סיורי טעימות

 

 

 

שירות חדשות תיירות


עיריית תל אביב-יפו חוזרת להפעיל מגוון סיורי מורשת ותרבות ברחבי העיר, למבוגרים ולכל המשפחה. במהלך השבועות הקרובים תציע העירייה עשרות סיורים מדי שבוע במגוון נושאים ולקהלי יעד שונים, והכל בהתאם לכללי התו הסגול. כלל הסיורים יוצעו בחינם כדי לעודד שיטוט במרחב הציבורי ולסייע לסקטור המדריכים ומורי הדרך, שפרנסתם נפגעה קשות מאז פרוץ משבר הקורונה. כמו-כן יתקיימו סיורי טעימות רבים כדי לעודד רכישה וחשיפה בעסקים אלו.

גם סיורים אלו יוצעו בחינם, כשהמסיירים יתבקשו לשלם תמורת הטעימות 20 שקלים שיועברו במלואם לעסקים.

ההרשמה לסיורים דרך אתר האינטרנט העירוני- https://bit.ly/2MUOZTd

 

 

בין הסיורים המוצעים:

· פעילות מיוחדת וראשונה מסוגה בארץ - שרונה בין הצלב לצלב הקרס, הוא הסיפור שלא סופר על ימיה האפלים של המושבה הציורית שרונה. איך ממושבה נוצרית של חקלאים הפכה שרונה לקן פעיל של התנועה הנאצית בארץ ישראל? נגלה מדוע מופיעים צלב קרס ומגן דוד גם יחד על מדליה מגרמניה? והאם אדולף אייכמן קשור לשרונה? מהו חרם החלב? וכיצד הגיבו המחתרות בארץ ישראל על הפעילות הנאצית?

· לב סצנת האמנות העכשווית של דרום תל אביב - הלוא היא קריית המלאכה שנמצאת מאחורי רחוב שוקן ומצפון לקיבוץ גלויות. נתחיל את הסיור בתצפית על קרית המלאכה מהגג של בית בנימיני והסבר על הסביבה והמקום, נבקר במספר גלריות ייחודיות, נעבור דרך חלק מאמנות הרחוב שמפוזרת בשכונה. משם נגיע לביקור ב"מוקאיה" מקום של סדנאות שוקולד ושוקולדים בעבודת יד נשמע הסבר ונקנח בטעימה מתוקה!

· סיור לאורך תוואי ה"קו האדום" של הרכבת הקלה- עוד לפני שנוכל לעלות על הקרונות, הצטרפו לסיור רגלי על תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה שיפעל עוד שנתיים. בואו לראות ולשמוע על הפרויקט התחבורתי המורכב והיקר בתולדות המדינה, לבקר באתרים היסטוריים ותרבותיים הנמצאים לאורך המסלול, ולחזור בזמן אל הרכבת התורכית שעברה באותו תוואי לפני יותר ממאה שנה. במהלך הסיור יחולק כיבוד קל וטעים מעסקים מקומיים.

· סיור בעקבות ההיסטוריה של שדרות ירושלים- כשנבנתה השדרה, תל אביב הייתה כפר קטן לעומת יפו הגדולה והמפוארת, פנינת תרבות בין קהיר לדמשק. מדוע בנו את השדרה? מה קרה לה מקום המדינה ולאן פניה מועדות? נתחיל בתיאטרון גשר ונסיים בשתי טעימות יפואיות קלאסיות מהמטבח הבלקני המפורסם בשדרה.

· אחלא יפא! סיור טעימות ברחוב יפת- המסעדות ובתי הקפה היפואים הם מוסדות אוכל מזה דורות. אתם מוזמנים לסיור קולינרי ייחודי ברחוב יפת כדי להכיר לעומק את התרבות הערבית המקומית דרך האוכל. נטעם מספר רב של מטעמים, מפיתות עם זעתר במאפיית סולטן דרך חומוס אסלי ועד כנאפה מתוקה ונכיר את העסקים המקומיים וסודות הקנייה של היפואים ביפת.

· מתחם נגה עם האמן דן רייזנר- סטודיו דן רייזנר, ממוקם בלב שכונת נגה, מול הסטודיו ממוקמת כיכר פריזאית ייחודית. דן יראה את הפינות הנסתרות, יספר על האנשים שיצרו את השכונה, אמנים שונים, גלריות נבחרות ועוד. הסיור מתמקד בשכונת נגה על חנויות המעצבים, בתי הקפה והמסעדות המיוחדות. נסיים את המפגש בסטודיו, בו דן יספר על העשייה שלו.

· אומנות רחוב בנחלת בנימין- שכונת נחלת בנימין ידועה כמדרחוב שוקק וגדוש טקסטיל וטעם טוב. השכונה מתחדשת ללא הפסק גם באומנות גרפיטי של טובי האמנים בישראל, ובפרויקט ראשון מסוגו. התוצאה- המדרחוב הכי אמנתי בישראל. מי הם אמני הרחוב? מה הם רוצים להגיד? ומה זה בכלל גרפיטי? בנוסף נלמד גם לזהות טביעות אצבע של אמנים פעילי לילה בולטים בתל אביב. במהלך הסיור נבקר בבתי עסק מקומיים.


 

 

 

10/02/2021