20.04.2024
 
אלי רוזנברג, ההיית, או חלמנו חלום?

 

 

 

מאת גדי קנר


נדמה שאין חולק על כך שאלי רוזנברג, תלמיד ישיבה מחוסר-אמצעים משל עצמו בשנות ה-20 לחייו, אינו הבעלים האמיתיים של אל על, אלא משמש מעין איש קש של אביו, איש העסקים האמריקני קני רוזנברג, שכידוע אינו יכול להחזיק בבעלות על החברה מפאת היותו אזרח ארה"ב.

מה שמדהים בכל הסיפור, הוא שרוזנברג ג'וניור מעולם לא התראיין בקולו לאף כלי תקשורת. מה התראיין? אף אחד, מחוץ לחברי הנהלה ומקורבים לחברת כנפי נשרים לא דיבר איתו, ולא החליף איתו מילה וחצי מילה. כל דבריו כביכול המצוטטים בתקשורת הן מילים ששמו בפיו יח"צנים ויועצים למיניהם. הוא עצמו, בצלמו ובדמותו, מעולם לא פצה פה, לא ציפצף, לא נשמע ולא הוקלט אי-פעם בקולו.

היי, אבל על מה אני מדבר? מעולם לא פורסמה אף תמונה שלו, מלבד אותו פוטומונטאז' המלווה כל כתבה עליו - של בחור מחייך על רקע מטוס אל על. מי יודע אימתי צולמה התמונה? ובכלל, מי יתקע לידינו האם היא בכלל תמונה של אלי רוזנברג - או של חברו לספסל הלימודים בישיבה, נגיד אחד שלוימל'ה הירש נעבעכדיקר?

נדמה לי שאין תקדים בתולדות המשק הישראלי לעובדה שהכל מסכימים שחברה בעלת חשיבות אסטרטגית למדינה (או כך בכל מקרה מפמפמות לנו הרשויות) מוחזקת בידי איש קש מסתורי, שלא רק שמעולם לא התראיין או דיבר באופן פומבי או אישי - אף אחד לא צילם אותו, ועל עצם קיומו מעידה רק העובדה שדוברי חברת כנפי נשרים שלו מדווחים מדי פעם על פגישות של מנהלי אל על עימו, ועל דברים שכביכול אמר.

אני, חובב תיאוריות קונספירציה שכמוני, התחלתי כבר להאמין שאלי רוזנברג, סוג של בובת פיתום אנושית, אינו קיים בכלל במציאות. נכון, הוא הציג מסמכי זיהוי בטרם רכש את החברה, ובמחשבי משרד הפנים אכן רשום שישיבע-בוחער עול-ימים בשם הזה אכן גר ברחוב כך וכך בירושלים, אבל מי יבטיח לנו בשבועה שבעליה של חברת התעופה הלאומית שלנו אינו אחד בשם שלוימל'ה הירש נעבעכדיקר, נגיד? או שאולי בכלל בעלי אל על הוא השם אלוקינו בכבודו ובעצמו, שמלבד התחושה האינסטינקטיבית שיש לו עיסוקים דחופים יותר מאשר ניהול חברת תעופה מקרטעת - עונה לכל מאפייני האנונימיות של אלי רוזנברג / שלוימל'ה הירש שלנו?


 

 

 

 

06/02/2021