28.03.2024
 
מאות נוסעים יקבלו החזר מיסי נמל

 

 

 

שירות חדשות תיירות


בית המשפט המחוזי בירושלים (השופטת גילה כנפי שטייניץ) אישר מספר בקשות לאישור הסדרי פשרה במסגרתן התחייבו חברות תעופה בינ"ל שונות להשיב למאות מנוסעיהן אגרה ששולמה על ידם שלא לצורך.

מדובר באגרת APD המשולמת לשלטונות המס בבריטניה, על ידי מי שיוצאים בטיסה בינלאומית משטח בריטניה. בהתאם לתביעה שהוגשה בחודש יולי 2019, במהלך חודש מרץ 2016, שינתה ממשלת בריטניה את מדיניות המס, ונקבע כי בני נוער בגילים 15-12 יהיו פטורים מתשלום האגרה, אשר עומדת על כ- 100$ לכל נוסע. על אף מתן הפטור האמור, חברות תעופה רבות לא פטרו את לקוחותיהן מהתשלום, וגבו את האגרה למרות שלא היה בכך צורך.

בהתאם לפסק הדין, חברות התעופה טורקיש איירליינס, אוקראין אינטרנשיונל, איבריה, לופטהנזה ואירופלוט תבצענה השבה בסכום כולל של למעלה מ-520,000 ש', המהווה את מלוא סכום האגרה שנגבתה על ידן מנוסעים עבור אגרת ה-APD שלא לצורך. ההשבה תתבצע בשני ערוצים: האחד, באמצעות השבה ישירה ללקוחות שרכשו את כרטיסי הטיסה ישירות מחברות התעופה, והשני, באמצעות השבה לסוכני הנסיעות, ככל שאלה היו מי שמכרו את הכרטיסים לנוסעים, כאשר סוכני הנסיעות ישיבו את הכספים ללקוחות.

מכל מקום, כספים שלא ניתן יהיה להשיב לנוסעים התחייבו חברות התעופה להעביר לקרן לניהול וחלוקת כספים שנפסקו כסעד במשרד המשפטים.

התובענה הוגשה באמצעות עו"ד מיכאל אדלר ממשרד אדלר, שחר, אדלר ושות' עורכי דין, ועו"ד רוני אבישר שדה.
המועצה לצרכנות מדגישה כי הייתרון בהסכמי הפשרה הוא לא רק בהשבת מלוא הסכום שנגבה ביתר, אלא בעיקר בהסדרה עתידית שתמנע גבייה בלתי חוקית מנוסעים פטורים מאגרה, כל זאת תוך שנה וחצי בלבד ממועד הגשת התובענה.

 

 

 

 

 

 

 

02/02/2021