29.03.2024
 
יציאה מהארץ בסגר השלישי

 

 

 

שירות חדשות תיירות


בעקבות החלטת הממשלה על הידוק הסגר השלישי. על פי תקנות החירום שאושרו בממשלה, נוסעים שרכשו כרטיס טיסה לפני כניסת הסגר לתוקף, היום בשעה 23:59 בלילה, יהיו רשאים לצאת מהארץ ולממש את כרטיס הטיסה שברשותם. בהגעה לשדה התעופה, יש להציג כרטיס טיסה בתוקף, אסמכתא על מועד רכישתו, ובדיקת קורונה שלילית, בהתאם לדרישות מדינת היעד.

נוסעים שרכשו כרטיס טיסה אחרי כניסת הסגר לתוקף, יהיו רשאים לצאת מהארץ, ללא אישור מיוחד, לצורך המטרות שנקבעו בתקנות, בהם השתתפות בהלוויה, חתונה, בר מצווה או ברית של בן משפחה קרוב, העברת קטין בין הורים, הצטיידות בתרופות וציוד חיוני או קבלת טיפול רפואי, סיוע לאדם בעל קושי או מצוקה, מעבר דירה, או יציאה למקום עבודה שההגעה אליו מותרת.

במקרים של צורך הומניטרי דחוף או צורך אישי מיוחד, שאינו כלול בתקנות, הוסמך מנכ"ל משרד התחבורה לאשר או לדחות כל בקשה חריגה ליציאה מהארץ. את הבקשה יש להגיש בטופס ייעודי באתר משרד התחבורה, בצירוף נימוקים ומסמכים רלוונטיים, לא יאוחר מ-4 ימי עסקים לפני היציאה מהארץ.

הודעה על אישור או דחייה של הבקשה תשלח לפונה באמצעות הדואר האלקטרוני. את האישור יש להציג בכניסה לנמל התעופה. הנחיות אלה יחולו גם על טיסות פנים ארציות ועל טיסות פרטיות.

במהלך ההגעה לשדה התעופה ובעת השהות בו, יש להקפיד על התקנות וההנחיות, לעטות מסכה בכל עת ולשמור על ריחוק חברתי. נוסעים המבקשים לצאת מישראל נדרשים למלא טופס הצהרת "נוסע יוצא מישראל" באתר משרד הבריאות.

יש לציין כי נוסעים החוזרים מאנגליה ודרום אפריקה ידרשו להיכנס לבידוד במלונית. החוזרים משאר המדינות ידרשו לבצע בדיקות קורונה בשדה התעופה ויכנסו לבידוד ביתי, תוך התחייבות לביצוע בדיקה נוספת לאחר תשעה ימים. מי שאין ביכולתו להיכנס לבידוד ביתי יופנה לבידוד במלונית.

קישור להגשת הבקשה: https://www.gov.il/he/service/special-request-to-fly

 

 

 

 

 

 

 

 

07/01/2021