20.04.2024
 
מורי הדרך יהיו פטורים מאגרות ב-2021

 

 

 

שירות חדשות תיירות


ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי, אישרה היום את תקנות שירותי תיירות העוסקות במורי הדרך, שהגיש משרד התיירות ונועדו לסייע למורי הדרך ולהקל עליהם על רקע משבר הקורונה.

מנהלת אגף פיתוח והכשרה מקצועית במשרד התיירות, קרן גולדמן, הסבירה כי כיום נדרשים מורי הדרך לחדש את רישיונם אחת לשנתיים, בתשלום אגרה בסך 263 שקלים, ולעבור שתי השתלמויות שעלותן 80-200 שקלים. לפי ההצעה, בשנת 2021 לא ישלמו מורי הדרך את האגרה ורישיונם יוארך אוטומטית, ובשנת 2022 ישלמו מחצית מהאגרה הדו שנתית. עוד מוצע כי ההשתלמויות לשנים 2019-2020 יושלמו במהלך 2021.

עו"ד רות קנדל, נציגת משרד התיירות, הוסיפה כי התקנות יחולו רק על כל מי שיש לו רישיון פעיל, ולא על מי שכבר אינו פעיל, כך שמהפטור ייהנו מי שחוו את הפגיעה בשנה האחרונה על רקע משבר הקורונה.

ח"כ אימאן ח'טיב יאסין אמרה כי היא תומכת בתקנות וכי הן הסיוע המינימלי שהמדינה מחויבת להעניק למורדי הדרך. ח"כ יבגני סובה הוסיף כי זה מתחת למינימום. לדבריו, הוועדה קיימה מספר דיונים על מורי הדרך ופתרונות אפשריים לסייע להם, וביקש לדעת האם יש תכניות נוספות לסייע ל-8,000 מורי הדרך שנשארו בלי עבודה. גולדמן השיבה כי המשרד, בשיתוף משרד החינוך, יזם הסבה למורי דרך אקדמאי. לדבריה, הוקצו 200 מלגות מלאות לשם כך, אך רק 29 מורי דרך השתלבו בעבודה ועוד 75 מורי דרך השתלבו כעוזרי חינוך בכיתות נמוכות.

יו"ר ועדת הביקורת של עמותת "מורשת דרך", אריה יבלונקו, אמר כי התיקון הזה הוא מתחת למינימום שמשרד התיירות יכול לעשות בשביל מורי הדרך. הוא ציין כי הקושי להשתלב במערכת החינוך נבע מדרישות סף גבוהות להסבה. היו"ר מרגי אמר בתגובה כי החשש היה שגם המעט הזה לא היה ניתן, וכי הוועדה תבחן אם ניתן לאפשר סיוע נוסף למורי הדרך.

מורה הדרך מורסי היגא אמר כי מורי הדרך אוהבים את המקצוע, וכי עד שיחזרו התיירים צריך להשקיע בהם בהעצמה מקצועית. מורה הדרך יחזקאל גרינברג הוסיף כי כנראה שמורי הדרך לא יעסקו במקצוע שלהם גם בשנה הבאה, ולכן צריך לפטור אותם מכל תשלום עד שתעשיית התיירות תחזור לעבודה. "מופרך לדרוש תשלום עבור משהו שלא משתמשים בו", אמר. היו"ר מרגי וחבר הכנסת סובה הביעו תמיכה בדברים, ואישרו את התקנות פה אחד.

 

 

 

 

 

 

 

21/12/2020