19.04.2024
 
ועדת הכלכלה אישרה את תקנות הגבלת התעופה בסגר

 

 

 

שירות חדשות תיירות


ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי, אישרה היום (שני) את התקנות העוסקות בהגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות בתקופת הסגר. הישיבה היום התקיימה בהמשך לדיון אתמול, בו קרא היו"ר מרגי לממשלה לתת אופק לחברות התעופה ולפתוח את השמים, והבהיר כי לא יאפשר הארכת התקנות ללא מתווה ברור לפתיחת השמים. עם זאת, אתמול סירבו חברי האופוזיציה בעד התקנות, ולכן החליט היו"ר מרגי לקיים את ההצבעה היום.

בעד התקנות הצביעו היו"ר מרגי וחברות הכנסת טלי פלוסקוב, קרן ברק, אתי עטייה והילה שי וזאן, בעוד שח"כ אימאן חטיב יאסין וח"כ בועז טופורובסקי התנגדו.

התקנות, שהוגשו מתוקף חוק הקורונה הגדול, נכנסו לתוקף כבר לפני כעשרה ימים, כאשר התיקון המרכזי שבהן עסק באכיפת האיסור לטוס בתקופת הסגר, שהוטל על כל מי שקנה כרטיס טיסה אחרי ה-25 בספטמבר. התקנות נכנסו לתוקף כבר ב-30 בספטמבר, והן בתוקף עד ה-14 באוקטובר.

אתמול התייחס היו"ר מרגי למצב ענף התעופה ואמר כי "צריך לתת לחברות התעופה אופק ולפתוח את השמים". באשר להחזרי הכספים ללקוחות על טיסות שבוטלו בתקופת הקורונה, קרא היו"ר מרגי לחברות התעופה "להחזיר את הכסף ללקוחות במידי". עוד הבהיר היו"ר מרגי, כי למרות שהיו עליו לחצים אין בכוונתו לדחות פעם נוספת את מועד ההחזרים ולהאריך את ההגבלות של "חוק טיבי". לE3בריו, "הלקוחות לא יהיו חברת האשראי של חברות התעופה והמדינה. אם המדינה חושבת שחברות התעופה זקוקות לעוד אשראי, שתעמיד להן אשראי מצידה. אני קורא כאן קריאה חד משמעית לחברות התעופה לממש את החוק ולהחזיר את הכספים ללקוחות במידי".

באשר להגבלות על התעופה אמר אתמול היו"ר מרגי: "צריך לתת לחברות התעופה אופק ולכן צריך לפתוח את השמים במידה ובמשורה. לא ייתכן שחברות תעופה אחרות יכולות להביא נוסעים ואנחנו מגבילים את חברות התעופה הישראליות. צריך לתת להן אופק כלכלי לשרוד. המצב היום של חברות התעופה הוא קשה מאוד ולכן צריך לתת להן להתחיל לעבוד".

את הדיון אתמול ביקש מרגי לסכם עוד לפני ההצבעה ואמר: "הוועדה מודיעה בנחרצות שלא תאשר דחייה נוספת בחובה להשיב כספים ללקוחות שטיסתם בוטלה בתקופת הקורונה. הוועדה קוראת לחברות התעופה ליישם את החוק כלשונו ולהחזיר כספים ללקוחות באופן מידי. הוועדה סבורה שככל שהממשלה סבורה שחברות התעופה זקוקות לאשראי נוסף ליישום החוק, עליה לסייע לחברות בכל דרך שתמצא לנכון. ועדת המשנה לצרכנות תקיים בהקדם ישיבה בנושא השבת הכספים. ועדת הכלכלה בדעה שיש לתת לחברות התעופה הישראליות אופק כלכלי ולצמצם את ההגבלות על פעילותן ומודיעה כי לא תאשר תקנות תעופה נוספות שיוגשו לה מבלי להתייחס לפתיחת השמים ותקיים דיון במתווה התיירות הנכנסת. לא נרפה עד שנראה שדות את שדות התעופה שוקקים".

כאמור, היום התקיימה ההצבעה והתקנות אושרו.







12/10/2020