28.03.2024
 
אושרה הארכת תוקף הבחינות העיוניות לעובדי טיס

 

 

 

שירות חדשות תיירות



ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי, אישרה היום תיקון לתקנות הטיס, העוסקות ברישיונות לעובדי טיס, שהגיש משרד התחבורה. לפי התיקון שאושר, תוקפם של מבחנים עיוניים למבקשי רישיון כעובדי טיס, בהם טייסים, פקחי טיסה וטכנאי בדק, יהיה למשך שנתיים במקום המצב כיום, לפיו המבחן האחרון תקף לחצי שנה ובתנאי שפרק הזמן מהמבחן הראשון עד לאחרון לא עלה על שנה.

במהלך הדיון התייחס היו"ר מרגי לנושא פתיחת השמים ואמר כי הדבר נכון בוועדת הקורונה של הכנסת, אך אם יתברר שיש צורך יטפל בכך גם במסגרת ועדת הכלכלה. הוא אמר את הדברים בתגובה לדברי יו"ר איגוד הטייסים, קברניט מידן בר, שציין כי 85% מהטייסים בישראל לא טסים, ואמר כי כדי שבעוד חודש חברות התעופה תוכלנה להטיס נוסעים הן צריכות לחזור לפעילות אתמול. עוד הוסיף בר כי ישנו מתווה שמאפשר טיסות בתקופת קורונה, המבטיח שנוסע עולה בריא ויורד בריא.

נציגת רשות התעופה האזרחית, עו"ד יבינה זכאי בראונר, הסבירה את התיקון בתקנות ואמרה כי עובדי טיס נדרשים לעבור בהצלחה מבחן עיוני, ולאחר מכן לגשת למבחן מעשי לפני קבלת רישיון. לדבריה, טייסים נדרשים לסדרה של 7-8 מבחנים עיוניים, כאשר כל מבחן תקף לחצי שנה ועליהם להשלים את כל הסדרה כשמיום המבחן הראשון ועד לאחרון חלפה שנה לכל היותר. לדבריה, מדובר בתקנה שהציבור לא עומד בה והרשות מאשרת בקשות פטור רבות. בהתאם לכך מוצע לתקן את התקF0ות, כך שתוקפם של מבחנים עיוניים למבקשי רישיון כעובדי טיס יהיה למשך שנתיים.

יו"ר איגוד הטייסים בר התייחס לכך, ואמר כי אם רוצים להשוות את המצב לנעשה בעולם אז תוקפו של רישיון לטיסה בנתיבי אוויר בינלאומיים, בו מחזיק כל קברניט בחברת תעופה, ניתן בעולם לתקופות ארוכות יותר של בין 60 חודשים בארה"ב ל-7 שנים באירופה. מנגד, זכאי בראונר טענה כי גם בארה"ב וגם באירופה הרישיונות ניתנים לשנתיים. היו"ר מרגי התייחס לכך ואמר כי יאשר את בקשת רת"א, ואם יתעורר צורך הרשות תגיש לוועדה תיקון נוסף לתקנות.









10/08/2020