27.04.2024
 
"לחייב חברות התעופה בפרסום אזהרה לציבור בתקופת הקורונה"

 

 

 

שירות חדשות תיירות


המועצה לצרכנות הודיעה כי לאחרונה הגיעו אליה תלונות צרכנים, מהן עולה שקיימת אי ודאות גדולה בקרב הציבור בנוגע לאפשרותם לממש את הטיסה לחו"ל ואין מידע מספק וברור האם חלים עליהם תנאים המגבילים את כניסתם למדינת היעד.

לאור השינויים התכופים, התנאים הקיימים במועד רכישת הכרטיס לא בהכרח תקפים במועד הטיסה, ולכן יש להורות לחברות התעופה הממריאות ונוחתות בישראל לפרסם אזהרה בעברית בדף הנחיתה באתר האינטרנט של החברה.

מהתלונות עולה כי צרכנים כי שרכשו באתרי חברות כרטיסי טיסה לחו"ל, סורבו לעלות לטיסה כשהגיעו לשדה התעופה, מאחר ולא עברו בדיקת קורונה זמן קצר לפני הטיסה, או שהוסבר להם רק במעמד זה, כי אפשרות הכניסה למדינה אליה רכשו כרטיס פתוחות לבעלי דרכון זר ו/או אזרחות מדינת היעד.
לאור הנטען בתלונות, קיים חשש כי הציבור אינו מודע כלל לעובדה שלמדינות רבות ישנן הגבלות מחמירות על כניסת ישראלים ובהתאם, נוסעים לא בודקים בזמן אמת מה התנאים למימוש כרטיס הטיסה והכניסה למדינת היעד.

עולה כי הציבור מתקשה לעקוב אחר העדכונים המתפרסמים בהתאם לקצב התחלואה במדינה, ורוכש כרטיסי טיסה מבלי שהוא מודע לכך שקיימות מגבלות לכניסת אזרחים זרים למדינות היעד.

באתרי רשות שדות התעופה ומשרד החוץ קיימת המלצה לנוסעים לבדוק מבעוד מועד, למול נציגות דיפלומטית או קונסולרית של אותה מדינה, באם תתאפשר כניסתו בשעריה, והאם ישנה חובת בידוד (בידוד ביתי, במתקנים ממשלתיים או אחר) במדינת היעד, וכן מומלץ לבדוק באם הטיסה המיועדת תתקיים, אולם מהתלונות עולה כי המידע לא מגיע לכל הצרכנים ועולה חשש שצרכנים רבים לא נחשפים לאזהרה.

המועצה פנתה אל שרת התחבורה רגב בבקשה להורות לכל חברות התעופה המפעילות טיסות מישראל ואליה לפרסם במקום ברור בעת הזמנת הכרטיס מודעת אזהרה בעברית לפיה מכירת כרטיס הטיסה לתושבי ישראל מול נציגות דיפלומטית, או קונסולרית של מדינת היעד את מדיניות מדינת היעד לכניסת ישראלים לתחומה ומהם התנאים החלים על כניסתם, ככל שקיימים. בנוסף יש לחייב משלוח הודעה לנוסע, מספר ימים לפני מועד הטיסה, כדי ליידע כל נוסע שהטיסה לא בוטלה, והודעה זו תכלול אזהרה בנוסח הנ"ל.










19/07/2020