29.03.2024
 
תור פלוס: על אטימות מלונאית בימי קורונה

 

 

 

שירות חדשות תיירות

דפנה כהן, שהקימה את חברת התיירות תור פלוס, מצאה עצמה בין הפטיש לסדן בעקבות משבר הקורונה.

היא מנסה להשיב את כספי הלקוחות שלא יצאו לנופש בחג הפסח, אך בתי המלון מערימים קשיים עם תירוצים מבזים, למרות שחלקם אף מתפקדים כמלונות קורונה ומרוויחים מיליוני שקלים מהמדינה. כהן העלתה לעמוד הפייסבוק שלה פוסט שחושף את התמונה המלאה וצובר ויראליות, בה היא קוראת לגורמים השונים להשיב מידית את הכספים הרבים שהם מחזיקים אצלם:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10218695441477689&id=1248326094


חברת תור פלוס, כידוע, מתמחה מזה 22 שנים במגזר הדתי-הכשר ללקוחות מהארץ ומהעולם, ופעילה במגוון רחב של תחומי התיירות כגון תיירות פנים, תיירות נכנסת ותיירות יוצאת. כמדי חג פסח, החברה שוכרת באופן בלעדי בתי מלון שלמים בארץ ובחו"ל המיועדים לקהל שלהם בלבד, ובכך מעניקה ללקוחותיה את האפשרות לחופשה לפי המסורת היהודית.


להלן הפוסט, (בקיצורים המתבקשים):

לאחר שתור פלוס העבירה לבתי המלון גם השנה את רוב התשלומים לפסח בסכומים גבוהים, הנהלת החברה פנתה באופן מיידי לבתי המלון השונים במטרה להחזיר את התשלומים, בעקבות סגירת המלונות במשבר הקורונה, במטרה להשיב את הכסף ללקוחותיהם. למעט מלונות דן ודייוויד ים המלח שהחזירו את התמורה ששולמה ללא שיהוי, יתר המלונות התנערו ובמקום כסף סיפקו במקרה הטוב תירוצים והתחמקויות מביכות ומאכזבות. בין התירוצים:

מלון גורדוניה - יערים, מעלה החמישה – בבעלות גדי פריבר וחברת התיירות אשת טורס: החליטו באופן חד צדדי בצעד תמוה שאינו מקובל בעולם התיירות, לקזז מהכספים ששולמו לאירוח פסח 773,370 ש', המהווים כ-80% מהמקדמה שהועברה. התירוץ ההזוי לקיזוז הוא חיוב "מקדמות וירטואליות" על עסקאות עתידיות לראש השנה וסוכות 2020, שדובר עליהם לפני תקופת הקורונה. ברור שאין לאיש מושג אם יתקיים בכלל אירוח בחגי תשרי הבאים ובאילו תנאים כספיים אקטואליים, במיוחד לאור העובדה שגורדוניה-יערים ממשיך לפעול ומארח את חולי הקורונה מערב פסח.

מלון גולדן קראון בנצרת: "על תור פלוס היה לדרוש לבטל את ההסכם עד 1.1.2020 ולאור כך שזה לא קרה על תור פלוס לשלם 800.000 ש' דמי ביטול", זאת למרות שבפועל המלון קיבל 950.000 ש' והחזיר 100,000 ש', דהיינו פחות מ-10%.

הנהלת מלון רמדה חדרה: בשל "כוח עליון", לטענתם, לא מתכוונת להחזיר את הכסף כלל.

הנהלת מלון לאונרדו פלזה מרשת פתאל החזירה 50% בלבד, גם זה לאחר לחצים רבים.

שני בתי המלון בכרתים והמלון בספרד סגורים, עקב המגפה הקשה שפקדה אותם, וטרם השיבו לפניות חברת תור פלוס.
כספים רבים ששולמו עבור, בין השאר, חכירת מטוסים, טיסות קבוצתיות לחו"ל, מזון ושינוע מכולות לחו"ל וספקים שונים בארץ לא הוחזרו כלל.

בעלי החברה נקלעו לסחרור כלכלי ואמוציונלי, כשמצד אחד הם מחויבים ללקוחותיהם ומצד שני נותרו ללא תזרים כספי, שכן כל מיליוני השקלים הועברו למלונות. אף על פי כן, החברה מגלה אחריות וגייסה את כל עובדיה למאמצים הקדחתניים ויחד עושים לילות כימים בתקופה קשה זו, למרות הקשיים שמערימים בתי המלון, במטרה למצוא את הפתרונות האידיאלים בהקדם האפשרי עבור לקוחותיהם. בימים אלו הנהלת החברה יוצרת קשר אישי עם כל אחד מהלקוחות, האורחים שלה, שהם נכסיה החשובים ביותר, על מנת להסביר את הסיטואציה המורכבת ולהתחייב שהיא עושה כל שביכולתה על מנת לפתור את המשבר.

 

 

 

 

 





07/05/2020