19.04.2024
 
"משרד הבריאות חייב להגדיר מתווה לפתיחת השמיים לתיירות נכנסת"

 

 

שירות חדשות תיירות



"מדינות האיחוד האירופי מבינות כי ענף התיירות נמצא בסכנה ומגבשים תכנית בריאות במסגרתה ייקבעו הנהלים שיאפשרו חזרת תיירות נכנסת למדינות באירופה. אנחנו דורשים ממשרד הבריאות לקבוע מתווה שיאפשר גם את פתיחת השמים של ישראל - לתיירות נכנסת ולתיירות יוצאת. אם ישראל תאמץ את התקן האירופי למשל, מדינות אירופאיות יוכלו להמליץ לתושביהן על ישראל כמדינת יעד תיירותי בטוחה", אומר יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל.

"עכשיו כשהמשק מתחיל לחזור לחיים נורמליים, כשקניונים ותיאטראות ושווקים עתידים להיפתח, ובעיקר כאשר קיים מתווה מאושר לתיירות פנים ארצית - הגיע הזמן שמשרד הבריאות יתכנן מראש גם הגדרות מדויקות לשאלת התיירות מחו"ל. אנחנו הענף היחידי שנשאר במצב של תחילת המשבר והסגר ללא כל אופק קדימה. חייבים תכנון קדימה בעיקר בענף כמו שלנו, הפועל על הזמנות של חודשים מראש. אסור להגיע למצב בו בדומה למערכת החינוך, החלטות מתקבלות מהרגע להרגע ויוצרות בלבול וכאוס מוחלט".

"כיום, כל תייר ולא חשוב מאיזו מדינה הוא מגיע נדרש לשבועיים בידוד. במצב כזה לא יגיעו תיירים לישראל. אנו תובעים ממשרדי הבריאות והתיירות לייצר היום הבחנות בין תיירים ממדינות שונות לפי רמת התחלואה בהן לגבי נושא הבידוד, וכמו כן תחזית, על פי נתוני הקורונה בישראל, מתי ובאילו תנאים תוסר מגבלת הבידוד בכלל. ברור שכאשר תייר נדרש לשהות בכפיה שבועיים במלונית - הוא לא יגיע לארץ", הוסיף פתאל.

פתאל הדגיש: "בלי ידיעה על תנאי הבריאות הדרושים כדי שמשרד הבריאות יאשר כניסה לישראל בלי בידוד - לא תהיה גם תיירות יוצאת מישראל לחו"ל, שכן שום ישראלי לא יטוס לסוף שבוע באירופה אם הוא יצטרך בשובו להיכנס לבידוד בן שבועיים".

פתאל ציין עוד: "גם 1,500עובדינו, הנמצאים בחל"ת כבר מעל לחודשיים, חייבים לקבל אופק תעסוקתי, גם אם שברירי ותלוי בהתפתחות הקורונה בישראל ובעולם. בלי העובדים שלנו לא נוכל לייצר חבילות תיור וכנסים לישראל גם לא לעוד חצי שנה". פתאל ציין כי ידוע שתחום התיירות הנכנסת, בכל העולם, מתוכנן חודשים ושנים מראש. לכן, בניגוד למה שנדמה, אין זה הזוי כלל לסגור קבוצות לסוף שנת 2020, כדוגמא. אבל, הענף חייב אופק", אמר פתאל.

"ניתן לראות כי מרבית מדינות העולם מתכוננות כבר לתיירות בצל הקורונה, תחת כללי רגולציה ברורים המבטיחים את בריאות הנוסעים, ואילו לנו אן מושג עם על המטוסים שמגיעים לכאן מחו"ל ניתן למכור כרטיסים לתיירים אשר רוצים להגיע לישראל. זה מצב הזוי", מסכם פתאל.







05/05/2020