29.03.2024
 
עברנו את פרעה - נעבור גם את הקורונה

 



מאת דרורי יקותיאלי *

 

אנחנו שולחים נוסעים מעל העננים ומעבר לקשת - למקומות בהם דובי הקוטב מייללים לצידם של פינגווינים מנמנמים, לשבטים אינדיאנים שעדיין שורדים ולמקומות שפעם היו בהם גם קאובואים אמיתים עם אקדחים - והיום עוד אפשר לראות את נכדיהם שזנחו את האקדחים ונשארו עם הכובעים.

לא לפני הרבה שנים עוד היינו רושמים אותם גם לטיולים שהכותרת האטרקטיבית והמגרה הייתה "שבע ארצות בחמישה ימים", והפכה להיות "סיור קולנרי בשדות האספרגוס". הכל בקלי-קלות: לחיצה על המקלדת והופ - הלקוחות כבר חגורים במטוס הממריא. המלון עם הספא הכי מפואר ערוך ומוכן להגעת הנופשים, ונהגי הריקשה ממתינים בהתלהבות לפרנסה קטנה. 

מדי פעם הר געש מתפרץ וחוסם את תנועת המטוסים, פקח טיסה ביוון מחליט שהמשכורת לא מספיקה וסוגר את הנתיב, סופה קרה מקרקעת מטוסים שכבר חיממו מנועים בדרך להמראה, ובהסתדרות נזכרו שהם צריכים לעשות שרירים ומבטיחים שביתה (ולעיתים אפילו מצליחים לקיים את ההבטחות).

בימים קשים גם יש איומי טרור בעולם וטילים זה לא תמיד בילוי בדיסנילנד, אלא ממש איום. ופעם בחודש קורסת איזה חברת תעופה שיועצים נבונים שכחו להסביר לה שכדי שתהיה תעופה יציבה ורווחית צריך להיערך ולחשב תקורה עם משתנים. ואנחנו צריכים לנייד את הנוסעים ולספק הסברים של החברות הנעלמות.

אבל מה זה בשבילנו, שועלי קרבות שכמונו, שאם אנחנו עוד כאן - אז כנראה שצלחנו את כל אלה. כמות התיירים שהגיעו לישראל מתקרבת לחמישה מיליון, והתחזיות רק הראו שגם נגיע לכך מהר מאד.

וירוס קטן אבל ממזרי ובלתי מפוענח, לימד אותנו להבדיל אותו מאחיו החיידק, שאולי גדול יותר ומזיק יותר, אבל כבר חי אתנו בשגרה. צריכים להיערך בהתאם, וכל אחד מתמודד עם הקשיים שאצלו ולהבנתו, וגם לפי ההימור שיהמר, מכיוון שחוש הנבואה לא נמצא אצל רובנו.

פתאום מתפנה לנו זמן להסתכל מסביב
והשקדיות פורחות ואוטוטו אביב. 
קיבלנו מתנה שהיא רק תזכורת.
את מה שיש נדע להעריך
ולא לקשקש עוד ועוד צריך. 
מה שצונח למטה עוד ימריא גבוה למעלה.
עכשיו קשה לא נוח ולא ברור,
אבל להיכנס לפסימיות אסור אסור.


אצלנו בירושלמית נוהגים לומר על מה שטוב ומה שרע "ישתבח שמו", ובתרגום לתל-אביבית מדוברת "הכל לטובה".

ןעם חיוך ענק נעבור גם את זה באהבה.

ולכל עמיתי היקרים, בחיוך ובאופטימיות: עברנו את פרעה בקלי קלות - נעבור גם את זה.







___________________________________

* הכותב הוא סוכן נסיעות ותיק