19.04.2024
 
איך להציל את תיירות הפנים לאילת?

 

 

 

מאת יוסי פישר *


אילת היא העיר שכלכלתה הכי תלויה בתיירות. כ-80% מתושבי העיר עוסקים באופן ישיר או באופן עקיף במתן שרותים לתיירים. על כך יש להוסיף את כ-2,000 הירדנים העוברים מדי יום לעיר ואלפי מבקשי מקלט שמועסקים במלונות ובמסעדות.
מתוך תפוסה שנתית של כ-82%, תיירות הפנים תורמת לעיר קרוב ל-90%. אז מה צריך לעשות ראש העיר ופרנסיה כעת? 400 מיליון ש' ווירטואליים לא יפתרו את הבעיות הבסיסיות שיש לעיר מזה שנים - העדר תשתית תיירות מודרנית ומפותחת, אטרקציות תיירות שבמקרה הטוב אפשר להגדירן כעלובות לעומת האופציות הקיימות ביעדים מתחרים בחו"ל.

כמי שאילת קרובה לליבו (באמצע שנות התשעים שימשתי כסמנכ"ל שיווק של אחד מהמלונות הגדולים בעיר), הכנתי רשימת צעדים שהממשלה ומוסדותיה, עיריית אילת והתיירנים יכולים לבצע כמכט באופן מיידי על מנת לעצור את ההתדרדרות שתגיע.

- משרד האוצר יכיר בשימוש בדמי הבראה שחלק גדול מהעובדים במשק מקבלים כהוצאה מוכרת לצרכי מס הכנסה והיה אם העובדים ינצלו את הכספים הללו לרכישת חבילות נופש באילת טיסה+מלון.

- רשות שדות התעופה תאפשר חניה במחירים מופחתים בחנין של טרמינל 1 לכל הטסים לאילת.

- מגרשי חניה ציבוריים מוסדרים בחינם יוקמו באיזור נמל התעופה הישן של העיר.

- ההתנהלות בתוך העיר אילת תהיה באמצעות מיניבוסים 24/7 ובחינם למתארחים בעיר.

- שרות מוניות מהיר שהמלונות ישתתפו בו יאפשר למגיעים וליוצאים מרמון חיבור מהיר אל ומשדה התעופה למלונות בעיר ללא צורך בהסעות מאסף ציבוריות.

- העירייה תפסיק באופן מיידי גביית קנסות מאורחי המלונות החונים בכחול-לבן ותאפשר לאורחים חניה ללא תשלום.

- רשות שדות התעופה תוריד את אגרות ההמראה והנחיתה בנתב"ג לחברות ארקיע וישראייר בטיסות לאילת וממנה.

- המלונות באילת יתרמו את חלקם באמצעות הורדת מחירים משמעותית - 30%, וזאת על ידי צעדי התייעלות ומכירת מוצרים חדשים מוטי-מחיר, בדיוק כמו בחברות התעופה. ספא וחדר כושר - שלמו אקסטרה. החלפה של מגבות פעמיים ביום - אקסטרה. כניסה להופעות של זמרים מפורסמים או צוותי בידור בערב - אקסטרה.

- חברות התעופה יאפשרו לטסים לאילת וחזרה לעלות עם מזוודות עד משקל 20 ק"ג ללא תשלום נוסף כך שיוכלו לעשות קניות פטורות ממע"מ ללא דאגה למשקל עודף.

- העיר תקים חברה שכל יעודה הוא לייצר תכנים לתיירים בעיר. לדוגמה תייצר הופעות ופסטיבלים ברמה בינלאומית על ידי הבאת דייג'ייז מהשורה הראשונה בעולם למסיבות חוף פתוחות לציבור הרחב בדיוק כפי שעושים באיביזה, אנטליה וגם איה נאפה.

- ואחרון חביב. המדינה יצרה "פיל לבן" בשם שדה התעופה הבינלאומי רמון. שני מיליארד השקעה ועוד גרעון שנתי מוערך של 200 מיליון ש'. כל מי שיבחר לטוס מנתב"ג לאילת וחזרה יוכל לקנות מוצרים פטורים ממכס בדיוטי פרי בסכום פטור של עד 200 דולר לנוסע בוגר - בדיוק כמו בטיסות לחו"ל.


אסור לחכות וחייבים ליישם צעדים אלו ודומים להם באופן מיידי. לא להיות תאבי בצע ולהמתין לסיום עונת הקיץ, בה אפשר לקבל פרמיה יפה מהנופשים. תתחילו עכשיו על מנת שבחורף לא תעמדו בפני שוקת שבורה.









_____________________________________________________________________________________

* מומחה תיירות
 ותעופה, ובעלי חברת VISION HOSPITALITY & TRAVEL SOLUTIONS






03/07/2019