20.04.2024
 
רשמי הפלגה בקראון איריס של מנו ספנות

 




מאת רבקה דיה *

הפלגה זאת חוויה מהנה ללא ספק, אבל הדרך להגיע ולחזור ממנה, מהווה טירדה לא קטנה. מונית לנתב"ג, מונית למלון, עלויות המלון (כדי להיות על בטוח, אם יש עיכוב בטיסה שלא נאחר לספינה), ומונית מהמלון לספינה ובחזרה. לכן כשראינו שיש הפלגה מחיפה ובחזרה לחיפה, הפיתוי לנסות היה גדול.

נודע לנו כי חברת הספנות מנו עומדת להכניס לשרות אוניה חדשה ומחודשת - "קראון איריס" שמה. אוניה ששירתה בעבר חברת ספנות ידועה ומכובדת אחרת. נכנסנו לאתר של חברת מנו, ראינו את התמונות והחלטנו. שווה בדיקה, שווה לבדוק, צריך לתת למנו צ'אנס.

יחד עם עוד כמה זוגות חברים נרשמנו לאחת ההפלגות הראשונות על מנת לבדוק ולהתרשם, האם סוף סוף אפשר יהיה ליהנות מהפלגה ללא כל הטרטור וההוצאות הכרוכות כדי להגיע אל הספינה? אנו יורדי-ים מנוסים, כבר הפלגנו הרבה בעולם מכל מיני נמלי יציאה וחזרה, אבל האפשרות לצאת מחיפה ולחזור לחיפה קסמה לכולם.

ההפלגות הראשונות היו מלוות בתלונות (שחלקן פורסמו בתקשורת). היו בעיות באינסטלציה, סתימות בשרותים והצפות, חוסר מים חמים. עקבנו אחר תלונות הנוסעים והתנהלות החברה וכמעט ביטלנו את ההזמנה, אך החלטנו לתת לחברה את 100 ימי החסד, ואכן התרשמנו מהנוסעים בהפלגות הבאות שחלק מן הבעיות נפתרו וכי המצב השתפר.

לספינה עלינו בחשש מה, שמא גם אנו ניפול בפח, לכן הופתענו לטובה מטיב השרות באוניה, מרמת הניקיון בחדרים ובשטחים הציבוריים, מאיכות האוכל, גיוון הארוחות וטריות המזון, שתואם את הטעם הישראלי וגם עונה על דרישות הכשרות. מאחר והפלגנו בסוף השבוע, היה נעים מאוד להיכנס לחדר האוכל ולראות משפחות העורכות קידוש ומזמרות זמירות שבת בכל פה.

האניה בינונית בגודלה, נעימה וקלה להתמצאות, מרוהטת בטעם קלאסי, חדרי האוכל מרווחים ונקיים, אולמות בגדלים שונים לאירועי תרבות ושעות הפנאי. כולל אולם תיאטרון ראשי, דיוטי פרי, קזינו, בריכות שחיה, ספא, מתקני ספורט, מועדון לילדים ואף מגלשת בריכה קטנה לילדים. בית כנסת מצוייד ומתופעל על ידי איש הדת של האוניה במשך כל השבת.

להפתעתנו הטובה, שודרגנו וקיבלנו חדרים עם חלון, במקום חדר פנימי שהזמנו, מה שעשה את השהות בחדר ליותר נעימה. החדרים הסטנדרטיים קטנים מהמקובל ולכן מומלץ לבוא עם טרולי, תיקי נסיעה או מזוודות קטנות במקום מזוודות גדולות, שיקלו על ההתנהלות בחדר. השרותים עדיין בעייתים והנוסעים מתבקשים להקפיד ולא לזרוק לאסלה מגבונים, חיתולים ועוד, כדי שלא יהיו סתימות. 

ברצוני לציין שלא ביקרתי ולא ראיתי את חדרי הדה-לוקס, שלדברי החברה גדולים בכ-30% מחדרי הקלאסיק הרגילים, אך הם גם לא הוצעו לנו בעת ההזמנה ולא ידענו על קיומם. כדאי לבדוק, אם המחיר שווה את השידרוג כי רוב הזמן נמצאים מחוץ לחדר, בסיפונים, באולמות ובשטחים הציבוריים. כל אחד וחשבון הנפש וחשבון הכיס שלו.

סוף טוב - הכל טוב. ההפלגה היתה נעימה והחווייה החברתית הייתה מהנה. לראות את העיר חיפה, את היערות הירוקים המקיפים אותה, מתקרבים אלינו מבין ערפילי הבוקר הקרירים, זה היה מרגש. לראות מהסיפון את הכרמל עם כיפת הזהב המתנוצצת בשמש והגנים הבהאים המדורגים שלמרגלותיה, זה היה נפלא. ולדעת שעוד מעט נהיה בבית - בלי עוד טיסה. בשעה 6 בבוקר פונקנו בארוחת בוקר עשירה בספינה, ובשעה 10 כבר שתינו קפה על המרפסת בבית שלנו.

חזרנו מרוצים ובכלל לא עייפים. עם הרגשה ישראלית ביתית באניה "משלנו" ועם החלטה ולחזור שוב לקראון איריס עם החברים.







_____________________________________________________________

* הכותבת שילמה מכיסה את מחיר ההפלגה, ולא התארחה בה על חשבון מנו ספנות, או כל גוף אחר





11/06/2019