28.03.2024
 
אושר: פטור מאגרות תעופתיות בשדות התעופה בחיפה ורמון

 

 

 

שירות חדשות תיירות


ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום תקנות חדשות של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, המעניקות פטור מאגרות תעופה לכל הטיסות הפנים ארציות והבינלאומיות, הממריאות והנוחתות, בנמל התעופה בחיפה ובשדה התעופה הבינלאומי רמון שליד אילת, הצפוי להיפתח בסוף החודש.

הפטור מאגרות תעופתיות בנמל רמון ע"ש אילן ואסף רמון, יכנסו לתוקף מיד עם תחילת טיסות ההרצה הפנים ארציות, המתוכננות לפעול באופן מדורג כנהוג בנמלי התעופה בעולם. בנמל חיפה ינתן פטור מאגרות תעופתיות לכל הטיסות הנוחתות והממריאות מהשדה, החל מ-1 בפברואר 2019.

השר כץ ציין כי הפטור מאגרות תעופתיות בשדות התעופה רמון וחיפה, שאושר גם בממשלה, נועד לעודד את הפעילות התעופתית הבינלאומית בשדות אלה, ולהגדיל את מספר התיירים המגיעים לישראל מחו"ל. הפטור מאגרות בשדות אלה ניתן לתקופה של שלוש שנים.

השר כץ ציין כי הגדלת מספר התיירים המגיעים לישראל, הן לצפון המדינה והן לדרומה, הינו יעד לאומי, והוסיף כי הסכם השמיים הפתוחים שנחתם עם האיחוד האירופי העלה בצורה דרמטית את מספר הנוסעים בטיסות הבינלאומיות לישראל. "מתן פטור מאגרות תעופה לחברות התעופה בצפון ובדרום יעודד את הפעילות התעופתית הבינלאומית לא רק במרכז המדינה, אלא גם בצפון ובדרום", אמר השר כץ.

שר התחבורה מסר כי הסכם השמיים הפתוחים הוביל את המהפכה הגדולה בתעופה האזרחית של ישראל מאז הקמתה. "אין ספק כי רפורמת השמיים הפתוחים שהובלתי להוזלת יוקר המחייה בישראל, מאפשרת לצרכן הישראלי לטוס לעשרות יעדים חדשים, במחירים מוזלים. בכוונת משרד התחבורה להביא את המפכה הצרכנית גם לצפון ולתת אפשרות לתושבי חיפה והצפון לטוס למבחר יעדים באירופה במחירים משתלמים מבלי להגיע לנתב"ג", הוסיף השר כץ.

יצוין כי ביטול אגרות התעופתיות בשדה התעופה עובדה השפיע בצורה דרמטית על הפעילות הבינלאומית ועל התיירות באילת. בשנה החולפת פעלו באילת יותר מ- 15 חברות תעופה בטיסות בינלאומיות, ביותר מ- 30 יעדים ברחבי אירופה. מדובר בעליה של כ- 70% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

 

 

 

 

 

 

06/01/2019