29.03.2024
 
אושר: מכירת שירותי תיירות מוזלים ללא זכות ביטול

 

 

 

שירות חדשות תיירות

 

 

אמש עברה בכנסת הצעה לתיקון חוק הגנת הצרכן שתאפשר למשרדי הנסיעות להציע לצרכנים עמם הם מתקשרים בעסקאות מכר מרחוק, לבחור בין שתי חלופות:
שירות תיירות הכולל זכות ביטול בתוך 14 ימים ממועד העסקה עם החזר כספי, או - שירות תיירות הכפוף לתנאי הביטול של נותן השירות בחו״ל, גם אם הוא מגדיר את העסקה כבלתי ניתנת להחזרה (non refundable) ובלבד שהשירות ניתן במלואו מחוץ לישראל. מדובר בבשורה צרכנית שכן מבדיקות שנערכו בשנים האחרונות עולה כי שירותי תיירות non refundable זולים בעשרות אחוזים משירותי תיירות שחלה חובה לאפשר ביטולם.

תיקון זה יסייע בהרמוניזציה של מערכת החוק שכן עד כה משרדי נסיעות היו רשאים להציע ללקוחותיהם שירותי תיירות בחו״ל המוגדרים כ-non refundable רק בעסקאות פרונטליות שנערכו במשרד הנסיעות. התיקון שהתקבל יאפשר להציע שירותים אלה גם בעסקאות מכר מרחוק בטלפון, באינטרנט וכד׳.

חני סובול, מנכ״לית התאחדות משרדי הנסיעות: "זהו יום של בשורה לציבור הלקוחות שיוכל ליהנות ממגוון רחב יותר של שירותים ומחירים. בעוד ענף התיירות צועד קדימה בזכות הטכנולוגיה והחדשנות, המחוקק בישראל לא השכיל להתאים עצמו לשינויים ונשאר עם רגולציה המתאימה לשנות ה-70. היום נעשה צעד חשוב בתיקון החקיקה המפלה בין חברות תעופה זרות ואתרי מכירות זרים הפועלים בישראל דוגמת בוקינג ואקספדיה לבין משרדי הנסיעות הישראלים. לא לחינם במרבית מדינות העולם ענף התיירות מוחרג מחוקי הגנת הצרכן מתוך הבנה כי מדובר בשירות חוצה גבולות שלא ניתן לתחום את החקיקה החלה עליו למדינה אחת בלבד".

סובול הוסיפה: "אנו מקווים כי מהלך זה יסיר את החששות של הרגולטור ויפתח פתח לתיקון חקיקה גם לגבי טיסות החסך. המצב הבלתי נסבל של אכיפה בררנית תוך הפליה של סוכני נסיעות ואתרים ישראליים אל מול אתרים בינלאומיים חייב להפסק. החוק יאפשר למכור לציבור מוצרים שאינם ניתנים להחזרה ולפיכך יוזיל משמעותית את המחיר לצרכנים. היופי של תיקון החקיקה שהוא מאפשר ללקוח לבחור בין מכירת מוצר שאינו ניתן להחזרה אל מול מוצר שניתן להחזרה בהתאם לחוק. התיקון מחייב כמובן גילוי נאות ויאפשר למשרדי הנסיעות בישראל להציע ללקוחות הישראלים מגוון רחב יותר של מוצרים ומחירים ובלבד שתנאי הביטול של כל שירות יהיו ברורים וגלויים מראש".

 

 

 

 

 

31/12/2018