19.04.2024
 
טיסות ההרצה המסחריות ברמון - מהחודש הבא

 

 

 

שירות חדשות תיירות


נמל התעופה הבינלאומי רמון ע"ש אילן ואסף רמון שליד אילת, יחנך ב-22 בינואר 2019 ויחל לפעול באופן מדורג כנהוג בנמלי התעופה בעולם. כך הודיע היום (יום ראשון) שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ.

בשלב הראשון, יופעלו בנמל טיסות הרצה מסחריות, פנים ארציות, של חברות התעופה ארקיע וישראייר, ולאחר מכן יחלו לפעול טיסות מסחריות בינלאומיות של חברות תעופה זרות.

טקס חנוכת הנמל יערך ב-22 בינואר 2019 בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השר כץ, מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, משפחת רמון, ראשי רשויות, נציגי חברות תעופה, שגרירים ונכבדים נוספים.

רשות שדות התעופה (רש"ת) תפרסם בקרוב את לוח הטיסות הפנים ארציות שיופעלו בהדרגה עד למעבר המלא מהטרמינל במרכז העיר אילת לנמל רמון. לאחר מכן, יפורסם לוח הטיסות הבינלאומיות עד להפעלה מלאה של הנמל.

השר כץ החליט לזרז את הקמת שדה התעופה לאחר קיפאון של שנים באישור הפרויקט. נמל התעופה רמון הוא הנמל האזרחי הראשון שנבנה מאז קום המדינה. נמל התעופה הבינלאומי נבנה בסטנדרטים גבוהים של בטיחות. הנמל ממוחשב לחלוטין וכולל מערכות טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. שדה התעופה החדש כולל מערכת בידוק בטחוני עצמאי לטסים משדות התעופה הפנים ארציים מאילת, שדה דב ונתב"ג.


במהלך העבודות הנחה השר כץ להאריך את מסלול ההמראות והנחיתות של השדה ל- 3.6 קילומטרים, במטרה לאפשר המראות ונחיתות של טיסות טראנס-אטלנטיות בשדה, מכל מקום בעולם. במקביל, הורה השר כץ לרש"ת להכפיל ל-60 את מספר רחבות החנייה בשדה, כדי להגדיל את קיבולת המטוסים לנוכח תחזיות הגידול במספר הנוסעים.

השר כץ ציין כי הנמל החדש שיחליף את נמל התעופה של אילת ישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל, בעיקר לטיסות לאירופה וממנה, טיסות טראנס-אטלנטיות וטיסות פנים ארציות. כמו כן, ישמש הנמל גם כשדה אלטרנטיבי לנתב"ג לשעת חירום, בשל תנאי מזג אוויר ומתיחות בטחונית, במקום לרנקה ועמאן.

 

נמל התעופה החדש כולל מגדל פיקוח בגובה של כ-50 מטרים עם מכשור מתקדם, וטרמינל מרווח, שייתן מענה בשלב הראשון ליותר משני מיליון נוסעים בשנה, והוא מתכונן להרחבת הפעילות ל-4.5 מיליון נוסעים בשנה. הנמל יכלול עמדות חנייה למטוסים רחבי גוף ובינוניים, עמדות חנייה למטוסי טורבו-פרופ, אזורי תפעול, חנויות דיוטי פרי, בריכה ביולוגית בלב המבנה, אליה ניתן להביט מכל אולם, מערך כבישים חדש ומגרשי חנייה לכלי רכב.

שר התחבורה הוסיף כי פינוי שדה התעופה הקיים באילת, יאפשר את פיתוחה של העיר צפונה. "עם הפעלת נמל רמון, יתפנה שטח של כרבע מגודלה של העיר אילת, שיאפשר את פיתוח העיר וישפר באופן משמעותי את איכות חייהם של התושבים. כמו כן, הפרויקט יצור אלפי מקומות עבודה חדשים עבור עובדים שיועסקו בנמל, באופן ישיר ועקיף", הוסיף כץ.

השר כץ ציין כי חברות התעופה שינחתו בנמל רמון יהיו פטורות מתשלום אגרות נחיתה, במטרה לעודד את החברות לנחות בשדה החדש. עלות הקמת השדה נאמדת ב- 1.7 מיליארד שקלים. שליש מעלות הפרויקט מומן באמצעות מכירת המקרקעין של שדה התעופה הישן באילת, שליש באמצעות רש"ת ושליש נוספים ממקורות חיצוניים.

 

 

 

 

 

30/12/2018