29.03.2024
 
לופטהנזה חוגגת 50 שנות פעילות בישראל

 

 

מאת גדי קנר

 

כינונם של היחסים הדיפלומטיים המלאים בין הרפובליקה הפדרלית של גרמניה ומדינת ישראל ב-12 במאי 1965, מהווה נקודת ציון משמעותי בהיסטוריה של שתי המדינות, וכזה שהביא לקשרים פוליטיים וכלכליים ייחודיים ומתמשכים בתחומי התרבות, האמנות והמסחר. "עבור לופטהנזה, כינון היחסים הדיפלומטיים הוביל להשקת הקו לישראל ב-3 בנובמבר 1968, קו אשר התפתח בהדרגה לאחד הקווים המוצלחים והתוססים של החברה, עם לקוחות מכל העולם, גם במגזר העסקי וגם בזה התיירותי", אומר עופר קיש, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה בישראל.

השנים הראשונות של לופטהנזה בישראל היו צנועות. החל ב-3 בנובמבר 1968, הופעלו שתי טיסות שבועיות מפרנקפורט דרך מינכן לנמל התעופה לוד, כיום נתב"ג. בתחילת שנות השבעים החלה החברה להרחיב את שירותיה והציעה ארבע טיסות שבועיות. בהדרגה הגדילה הקבוצה את היצע הטיסות.

"כיום קבוצת לופטהנזה כוללת בישראל את חברות התעופה לופטהנזה, סוויס, אוסטריאן איירליינס ובריסל איירליינס ועפ"י נתוני רשות שדות התעופה, מדובר בקבוצת התעופה הזרה הגדולה ביותר בישראל עם למעלה מ-80 טיסות שבועיות, המחברות את העולם לתל אביב באמצעות חמישה נמלי-בית (HUBS) אירופיים", מוסיף עופר קיש. "אנו גאים שהחברת התעופה לופטהנזה צפויה להציג צמיחה של 4% במספר הנוסעים ל-2018 בהשוואה לשנת 2017 , למרות התחרות מצד חברות הלואו-קוסט".

"במישור הבינלאומי, בחמש השנים האחרונות, קצב הצמיחה של תעשיית התעופה הינו כפול מקצב הצמיחה של הכלכלה העולמית. הטיסות באירופה בלבד צמחו ב-50% בין השנים 2008 ל-2017, מ-520 מיליון נוסעים ל-780 מיליון" מוסיף קיש.

בוריס אוגורסקי, דובר לופטהנזה לאזור אירופה, המזה"ת ואסיה, שהגיע לת"א כדי להשתתף באירועי היובל של החברה בישראל, אמר: "חברות התעופה של קבוצת לופטהנזה הטיסו יותר מ-108 מיליון נוסעים, בתשעת החודשים הראשונים של 2018 ועם תפוסת מושבים של 82% - נתון שיא לתקופה זו. יחד עם זאת, איננו יכולים להרשות לעצמנו 'להתרווח' במושב", הוא מוסיף. "כדי להישאר תחרותיים ועכשוויים החברה מתמקדת בחדשנות ובדיגיטיליזציה. כך לדוגמא, בתחום ההפצה יזמנו את השימוש בטכנולוגית ה-NDC (New Distribution Channel), המחברת משרדי נסיעות ונוסעים פרטיים ישירות אל תוך מערך מלאי המושבים במערכת ההזמנות שלנו. היינו הראשונים לעשות זאת בשנת 2016 וכיום חברות תעופה רבות נוקטות בצעד זה. דוגמא נוספת היא חממת החדשנות שלנו בברלין שחוקרת הזדמנויות דיגיטליות בממשק שבין תעשיית הסטארטאפים בתחום התיירות והנסיעות לבין קבוצת לופטהנזה. דוגמא לפעילות זו הוא מיזם mytaximatch לנסיעות שיתופיות במונית, שהושק בשדה התעופה של מינכן."


 

28/11/2018