29.03.2024
 
אוסטריה חושפת יעדים חדשים ומחכה לישראלים

 

 

מאת גיורא נוימן


עשרים שחקנים מרכזיים בתחום התיירות הנכנסת באוסטריה, מארגני תיירות, נציגי אתרים, אטרקציות ומיזמים, השתתפו היום בסדנה מקצועית שנערכה בתל אביב לקידום התיירות מישראל. בסדנה, שאורגנה על ידי המחלקה המסחרית של שגרירות אוסטריה ובחסות חברת התעופה אוסטריאן איירליינס, נחשפו סוכני נסיעות ישראליים למוצרים ומסלולי טיול חדשים באזורי טירול ובזלצבורג, בחבלים קרינתיה ואוסטריה עילית, לחידושים באתרי הסקי, לאפשרויות נופש חדשות בקיץ ולתיירות חורף ועוד.

אזורי זלצבורג, טירול ווינה המוכרים היטב לקהל הישראלי ממשיכים לככב כיעדים המועדפים העיקריים לאורך כל השנה. קרינתיה, סטיריה ופוראלברג (Carinthia, Styria and Vorarlberg ) לעומתם מוכרים פחות ולכן בעלי פוטנציאל רב בשוק הישראלי, והתיירנים המתמחים בהם מעוניינים לחקות את ההצלחה של יעדים כמו מאיירהופן, זולדן, אישגל וזנט אנטון (Mayrhofen, Soelden, Ischgl and St. Anton), המווים דוגמה מושלמת לפיתוח יעדים עקבי וייעודי. הנופים המרשימים של אוסטריה וההיצע העשיר של אירועי ספורט, כגון המרתון של וינה או תחרות האיירון מן בקרינתיה, הופכים את אוסטריה ליעד תיירותי אטרקטיבי לישראלים במשך כל השנה.

במפגש עיתונאים שנערך במהלך הסדנה נמסרו פרטים על היקף התנועה מישראל בשנת 2017. מסתבר שאשתקד נרשמו באוסטריה 623 אלף לינות של ישראלים, שני שליש מהם בחודשי הקיץ. שליש נוסף הגיעו בחודשי החורף, כדי לעסוק בספורט חורף באלפים האוסטריים או כדי ליהנות מחופשה אורבנית בוינה. מספרים אלה מציבים את ישראל במקום ה-19 המכובד ברשימת ארצות המקור בתיירות הנכנסת לאוסטריה. תקופות השיא של התנועה מישראל הן בחגי תשרי, וגם בפסח וחנוכה, הנחשבות באוסטריה פחות עמוסות, כך שהתיירים הישראלים יכולים ליהנות עוד יותר ממגוון האטרקציות ביעדים השונים.

חברת התעופה אוסטריאן איירליינס, שבבעלות קבוצת לופטהנזה, מפעילה בין וינה לתל אביב 18 טיסות שבועיות. לאחרונה יצאה החברה במחיר אטרקטיבי של החל מ-235 דולר לטיסה בקו. עופר קיש, מנכ"ל לופטנהזה בישראל, הציג את יתרונותיה של אוסטריאן גם בטיסות המשך ליעדים באירופה וליעדים בין יבשתיים, החל מצפון אמריקה, דרך המזרח הרחוק ועד דרום אפריקה. שני יעדי המשך פופולריים במיוחד הם שנגחאי ושיקגו.

לקראת חג המולד וראש השנה האזרחית, מתקיימים באוסטריה שווקי חג מולד חוויתיים. בשווקים, המוקמים כבר בימים אלה, ניתן לקנות פריטים עשויים עבודות יד וחפצי אמנות מסורתיים, ולצידם מטעמים אופיניים לחג כמו שקדים קלויים, ערמונים מסוכרים, עוגיות ג'ינג'ר, עוגות דחוסות בפירות או להשתתף בסדנאות לאפיית עוגיות. כל זאת תוך לגימת יין חם ומתובל.

להלן סקירה של מספר שוקי חג מולד בולטים, באדיבות אוסטריאן איירליינס:

וינה: מקיימת שוק גדול של כ-150 דוכנים המציעים מתנות לחג, קישוטים, אומנויות ודברי מלאכה, מעדנים קולינריים, ממתקים ומשקאות מחממים. ניתן לשכור מגלשיים ולגלוש דרך הפארק הסמוך וליהנות מאוירת חג המולד. המתחם כולל צפיה בפעילויות עבודת יד כמו ניפוח זכוכית, ייצור נרות וכריכות עור לספרים ועוד.השוק Weihnachtsmarkt שברובע המוזיאונים של העיר מציע אוירה צעירה ואופנתית ומאפשר למבקרים לשלב סיור במוזיאון עם טעימות של ערמונים וצפייה בתחרויות חורף של מכוניות בשלט רחוק, כמו גם מוזיקה תוססת על ידי DJ בסופי השבוע.

אינסברוק: מציבה שישה שווקים עם למעלה מ-200 דוכנים המציעים למבקרים מגוון אטרקציות. העיקרי מתקיים במבצר העתיק שברובע אלטשטאט ("העיר העתיקה"). שוק נוסף נמצא בנקודת תצפית גבוהה על צלע ההר הונגרבורג, שם המבקרים נהנים מנופה המדהים של העיר ושל ההרים הסובבים אותה. בדרך לשם ניתן ליהנות מתחנות הרכבל שתוכננו על ידי האדריכלית זאהה חדיד.

זלצבורג: שוק חג המולד הוותיק, הגדול והמפורסם באוסטריה. פועל ברובע העתיק שבלב העיר על רקע תפאורת הקתדרלה הבארוקית. ממול נמצאת זירת ההחלקה על הקרח של זלצבורג, שם ניתן לשכור מגלשיים. בשוק מתקיימת מכירה של פריטי אמנות מסורתיים בעבודת יד כמו גם פעילויות חוויתיות כגון אפיית ביסקוויטים, טיגון נקניקיות וליטוף חיות.

גראץ: כל הרובע העתיק של העיר גראץ הופך מדי שנה לשוק חג מולד. המדובר ב-14 שווקים נפרדים במרחק הליכה זה מזה. גם כאן ניתן למצוא דוכני אוכל מהמטבח המסורתי המקומי וחפצי אומנות. מרשים במיוחד מופע האורות המוקרן על בניין העירייה ומיצג פיסול בקרח על ידי האמן קימו פרוסטי.








19/11/2018