29.03.2024
 
תגובה לפתאל: "מי שעשייתו דלה ודיבוריו רבים"

 

 

סוכן נסיעות ותיק, דרורי יקותיאלי, העביר לנו מכתב תגובה לדבריו של יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות, היום ("ישראל במשבר עודף תיירות"):


נו יוסי. באמת?

מה עושה מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת "על באמת" כדי שהבעיות התיירותיות ייפתרו אינני יודע. מה עשה או יותר נכון מה לא עשה בהיותו מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות ועסק בתיירות יוצאת - את זה כולם כבר יודעים.

ישראל היא מדינת תיירות מדהימה עם כל הקשיים שבה.

משרד התיירות, המנכ"ל שלה והשר שלה כנראה גם עושים נכון אם אלו התוצאות באופן עקבי בשנים האחרונות. במלון שהתפוסה שלו היא 50 אחוז, תמיד ירגיש התייר שירות טוב יותר ממלון שהתפוסה שלו היא 100 אחוז.

אנחנו לא מדינה זולה לתייר - גם שווייץ לא. אנחנו לא מדינה שהתייר מגיע אליה ברכבו הפרטי, וגם השכנים שלנו הם לא המבקרים הראשיים אצלנו. כל הבעיות התיירותיות - המחסור בחדרי מלון, תודעת השירות, המחירים הגבוהים, התשתיות החלקיות - הן בעיות שמצריכות טיפול מקיף, וזהו תהליך שייקח זמן, וראוי ונכון להתריע עליו. אין בהם כל חידוש.

על מסכי הטלוויזיה בעולם אנחנו לא נראים כאי של שקט ורוגע, וזאת בלשון המעטה - ולמרות זאת לא בכדי כמות התיירים לישראל עולה באופן עקבי וגם תמשיך לעלות, כי כנראה גם התיירים בעולם הפנימו ומתלהבים ממה שאנחנו רואים בישראל מובן מאליו. האם נפתרו הבעיות התיירותיות? ממש לא. האם יש עוד הרבה מאד מה לתקן ולשפר? ודאי, עם זה כולם יסכימו.

אבל מותר גם לשמוח ולומר תודה - לרבים מאד בענף התיירות, וגם לאנשי משרד התיירות שעמלים כדי  שההישגים התיירותיים ימשיכו.

יש כאלו שיעדיפו לנסוע לכנס תיירות עולמי בלונדון כדי להשמיע דברי ביקורת על הבעיות התיירותיות בישראל. נשגב מבינתי הדלה להבין את המקום והבמה שבהם בוחר יוסי פתאל להשמיע את דברי הביקורת. מי שעשייתו דלה ודיבוריו רבים אינו מבחין בין זמן ומקום.  

יש כאלו שעובדים קשה  ומודעים לכל הליקויים ומשתדלים לתקן כדי שעתיד התיירות הנכנסת יראה עוד יותר טוב - ולהם התודה והברכה.

כל אחד לפי יכולתו ובחירותיו. אני אופטימי.

דרורי יקותיאלי

 

 

 

06/11/2018