26.04.2024
 
סוכן נסיעות במכתב פתוח למנכ"ל אל על

 

שירות חדשות תיירות 

 

להלן העתק מכתבו של סוכן נסיעות ותיק, דרורי יקותיאלי, למנכ"ל אל על גונן אוסישקין, בעקבות הודעת החברה על כוונתה לבטל את עמלות הבסיס לסוכני הנסיעות החל מיוני 2019:  

 

גונן שלום,

קיבלתי את הודעתך על שינוי גמול החל מיוני 2019.

נאמר בה "החל מיוני 2019 אל על תחדל לשלם עמלת בסיס לסוכנים 5%", אבל עד תאריך זה תשלמו עמלה של 5% על כרטיסי הטיסה שמונפקים דרכנו, הסוכנים.

שמחתי מאד. לפי חשבוני כנראה נעשתה טעות חמורה בעמלה הריאלית ששולמה לנו עד כה, שהיא קטנה בהרבה. עכשיו אוכל לבקש רטרואקטיבית את ההפרש. בחשבון פשוט: על מיליון דולר עלות כרטיסים מגיעים לי 50 אלף דולר, ובפועל קיבלתי רק כ-30 אלף דולר.

אבל מישהו לחש באוזני  וצינן את התלהבותי: "דרורי, זה רק בכאילו". מגדירים מיסים שבחלקם אינם מיסים, כחלק שלא משולמת עליו העמלה. ובעצם החל מיוני 2019 אל על תחדל לשלם עמלה של 3%.

תכל'ס - לא אסון גדול. יתכן וזוהי עוד קריאת השכמה והבהרה אלינו, הסוכנים: "את עיקר הידע המקצועי ומרצכם תפנו רק למי שמוכר לכם באופן הוגן ותמכרו במחיר תואם למי שקונה מכם בהתאמה. את שאר החברות תזניחו". בבחינת מי שיצא עם ההכרזה בא לקלל, אך יצא מברך.

גונן, מה קרה לאותם חברות שהכריזו שהם מפסיקות לשלם עמלה לסוכנים?

אספר לך בסוד ושיישאר רק בינינו: הם המשיכו לתת עמלת טרגט. הם נתנו מערך מחירים יחודי למשרדים. הם העלו את התלות שלהם בגורמי הפצה גלובליים ושילמו להם הרבה יותר. הם גם מכרו מעט במשרדים שלהם.

למה הם מכרו מעט במשרדיהם? למה הם מציעים את ההצעות האלו? כי הם לא מצאו מתנדבים שיעבדו אצלם בלי שכר. לא מצאו מתווך משרדים שהראה להם משרד שיוכלו להשכירו ולהושיב עובדים חדשים מבלי לשלם את דמי השכירות. לא מצאו פאנלים סולריים באתר אגורה שישמשו להדליק את המזגן. טרם איתרו חברות סליקה שלא גובה עמלות סליקה. חיפשו ללא הועיל גם אפליקציה חינמית להכשרת עובדים מקצועיים. הם גם הפנימו שיש להם מוצר מתכלה פג-תוקף והם חייבים הרבה כוחות למלא את המטוסים.

האם פעולת העתק / הדבק נכונה לחברת אל על? מסופקני.

האם הסוכנים ימשיכו לספק לאל על את העבודה גם ללא התמורה המזערית? אשרי המאמין.

רגע לפני - עצתי הקטנה: בנה לך סימולציה של משרד נסיעות בתהליך מכירת כרטיס הטיסה (אתה הרי מנוסה בסימולציות). תדמה את כל המצבים של סוכן הנסיעות מול הלקוח  ובמה הוא מתמודד. שלח בכירים ממשרדך שיתארחו במשרדי הנסיעות ויקשיבו לתהליך האמיתי, וכשתעבד את הנתונים בטוחני שתשנה את החלטתך.

ואז חזור אל סוכני הנסיעות עם כל הגיבוי ושיתוף הפעולה ותצבע את המשרדים "כחול לבן".

מאחל.עונה פוריה ורווחית. שיהיה לכם החוסן מול חברות החסך, שהן לא תגרור אתכם אליהם.

 

בברכה,

דרורי יקותיאלי

 

 

 

 

30/05/2018