26.04.2024
 
דני אמיר: האיש הנכון במקום הנכון

 

 

דני אמיר (משמאל) ויוסי פתאל, השבוע                                   (צילום באדיבות לשכת מארגני התיירות הנכנסת)

 

מאת חגי רוזן

השבוע נערכו בחירות כלליות בלשכת מארגני התיירות הנכנסת בהן נבחר דני אמיר, שותף מנהל בחברת הנסיעות ורד השרון, לתפקיד יו"ר הלשכה במקום שמואל מרום שפרש לאחר 18 שנים בתפקיד.

יחד עם החלפת היו"ר נבחרה גם הנהלה חדשה. חלק מהחברים בה ותיקים ששימשו בהנהלות קודמות, דוגמת שאנן קראוס, ליאור גלפנד וקורט קאופמן, אך יש גם "דם חדש" מהדור הצעיר יותר בלשכה, דוגמת עלא עפיפי מנזרין טורס וכפיר שוורץ מאהלן אולימפוס.

התקופה הארוכה בה שימש שמואל מרום כיו"ר ההתאחדות התאפיינה בחלקה הראשון במאבקים ארוכים ומתמשכים מול התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות (או בשמה הישן 'התאחדות סוכני הנסיעות'). בקדנציה המאוחרת של שמואל מרום בתפקיד והחלפתו של עמי אתגר הוותיק ביוסי פתאל (מי ששימש עד למינויו ללשכה כמנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות), עברו העימותים לפאזה אחרת, אישית ומכוערת. הדברים הגיעו לכדי דו-קרב השמצות פומבי והזמנתו של פתאל בידי מנכ"לית ההתאחדות הנוכחית, חני סובול, לבדיקת פוליגרף על רקע דברים שאמר ומעשים שעשה לכאורה בתקופת כהונתו בתפקיד לפניה.

לכך יש להוסיף את פרשת התיירים הסינים וחשבון-העתק שנגבה מהם כביכול במסעדת אבו גוש (מספטמבר 2016), שאם ננקוט לשון עדינה במיוחד - לא הוסיפה כבוד ללשכה או למנכ"לה.

ניתן להניח כעת שדני אמיר, המוכר והידוע בקרב הקולגות בענף התיירות הנכנסת כאיש עשייה נעים הליכות, שקט ומתון, יחפש כעת להרגיע את הפרופיל התקשורתי הבעייתי של לשכת מארגני התיירות הנכנסת ויתווה מדיניות שעיקרה התרכזות בעשייה, בדגש על נושאים מהותיים שעליהם הנהלת הלשכה צריכה לתת את הדעת:

  • המחסור הקשה בכוח אדם מקצועי בקרב הסוכניות.
  • חילופי דורות בקרב הנהלות החברות המובילות את התיירות הנכנסת.
  • הקלות בוויזות לתיירים ממדינות ענק מתפתחות בעלות פוטנציאל תיירותי לישראל - לדוגמא הודו ואינדומזיה.
  • התחרות הגוברת מצד חברות תיירות שאינן חברות בלשכה (בעיקר חברות פלסטינאיות ממזרח ירושלים).
  • התחרות מצד ענקיות התיירות המקוונת בעיקר בשוק תיירות הבודדים (FIT).
  • העמקת וחיזוק שיתופי הפעולה עם גורמי תיירות שונים - מורי דרך, התאחדות המלונות, מובילי התיירות, חברות השכרת הרכב.
  • הפקת ניירות עמדה עבור משרד התיירות בנושאי התיירות הנכנסת השונים, שיתרכזו במחסור באמצעי איכסון במחירים עממים ואיתור שווקים חדשים לשיווק ישראל.
  • בחינת אפשרות של שקליזציה של החוזים מול הסוכנים בחו"ל או ביטוח שער שיבטח את הרווחיות של התחום במצב שבו השקל מתחזק באופן מתמשך אל מול המטבעות העיקריים בהם נחתמים החוזים - דולר אמריקאי ואירו.
  • השפעה גדולה יותר של לשכת מארגני התיירות הנכנסת על אגף השיווק של משרד התיירות ש"יושב" בשנתיים האחרונות על תקציבי שיווק ענקיים.

 

נדמה שליו"ר החדש יש את כל הנתונים המקדימים המתאימים והראויים להיות "האדם הנכון במקום הנכון". לא נותר אלא להחזיק לו אצבעות ולקוות שכהונתו תהיה מוצלחת לפחות כמו הציפיות המוקדמות ממנה. 

 

 

 

 

 

03/08/2017