16.04.2024
 
איזיג′ט מתכוננת לברקזיט: ביקשה רשיון מפעיל אוסטרי

 

 

שירות חדשות תיירות

 

לאחר תהליך קפדני ומקיף, שתחילתו מוקדם יותר במהלך השנה הנוכחית, חברת הלואו-קןסט איזיג'ט הגישה בקשה באוסטריה לקבלת תעודת מפעיל אווירי (AOC) וכן למשרד הפדרלי של אוסטריה לתחבורה, חדשנות וטכנולוגיה (bmvit) עבור רישיון הפעלה של חברת תעופה.

התהליך נמצא כעת בשלבים מתקדמים ואיזיג'ט מקווה לקבל את תעודת מפעיל אווירי (AOC) ואת רישיון ההפעלה בעתיד הקרוב.

אישורים אלה יאפשרו לאיזיג'ט להקים חברת תעופה חדשה - איזיג'ט אירופה (easyJet Europe) - שמרכזה בווינה, ושתאפשר לה להמשיך להפעיל טיסות בין מדינות באירופה וכן טיסות מקומיות בתוך מדינות אירופה, זאת גם לאחר שבריטניה תעזוב את האיחוד האירופאי (ללא תלות בתוצאות השיחות שמתקיימות בין בריטניה והאיחוד בנוגע להסכמי תעופה).

העובדים וצי המטוסים שיפעלו עבור איזיג'ט אירופה, כבר מועסקים וממוקמים ב-27 ממדינות האיחוד.

הערות להודעת איזיג'ט: 

  • החברה מודיעה הודעה זו כיוון שתהליך אישור AOC מצריך עדכון של מערכות הבטיחות של החברה ותהליכים נוספים שיחשפו לציבור את הרגולטור אליו איזיג'ט הגישה את הבקשה.

  • הקריטריונים שעמדו בבסיס הבחירה היו נעוצים במציאת רגולטור שיתאים בצורה הטובה ביותר לחברה. לבקרה האוסטרית יש גישה קפדנית לבטיחות, התורמת לשאיפת סוכנות הבטיחות התעופתית האירופאית (EASA) לעצב תקנות בטיחות עתידיות עם דגש על ביצועים המבוססים על תקנות בטיחות.

  • משמעותו של ההסדר החדש, היא שאיזיג'ט תהפוך לקבוצת תעופה פאן-אירופאית עם שלוש חברות תעופה שבסיסן באוסטריה, שווייץ ובריטניה. כל שלוש החברות יהיו בבעלות easyJet plc שתהיה בבעלות ושליטה אירופית, רשומה בבורסת לונדון ובסיסה בבריטניה.

  • בעוד שהמבנה החדש ישמור על כל זכויות הטיסה של איזיג'ט ברחבי אירופה, החברה הבהירה כי תמשיך לדחוף להסכם תעופה בין בריטניה לאיחוד האירופי, שלכל הפחות יאפשר טיסות בין בריטניה ומדינות האיחוד.

  • כ-100 מטוסים של איזיג'ט וכ-4,000 עובדים שלה כבר פרוסים בשש מדינות מתוך 27 מדינות האיחוד, שיהוו הבסיס לאיזיג'ט אירופה. העובדים מועסקים בחוזים מקומיים במדינותיהם ובהתאמה מלאה לכללים ולתקנות המקומיים ושל האיחוד האירופי.

  • הקמתה של איזיג'ט אירופה תיצור מספר מקומות עבודה חדשים באוסטריה, אך לא יהיה מעבר של מקומות עבודה מבריטניה לאוסטריה. כל העובדים של איזיג'ט בריטניה ימשיכו להיות מבוססים בלוטון וב-11 הבסיסים של החברה בבריטניה וימשיכו בעבודתם כרגיל.

 

 

 

 

14/07/2017