20.04.2024
 
ההתאחדות מבטיחה: לקוחות חופש ותעופה שלא תימצא להם חלופה הולמת - יקבלו השבה מלאה של כל הסכומים ששילמו

 

 

שירות חדשות תיירות

 

התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות הפיצה את ההודעה הבאה, בעניין קריסת חברת 'חופש ותעופה':

ביום ראשון, 25.6.2017, החלו משרדי נסיעות חברי התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל לדווח להתאחדות כי סיטונאי תיירות המפעיל טיסות שכר בשם "חופש ותעופה בע"מ" שאינו חבר התאחדות, שלח להם הודעה לקונית לפיה המשרד נסגר והזמנות שהוזמנו עבור לקוחותיהם מבוטלות.

עם קבלת ההודעה על סגירת החברה, עבדו ההתאחדות וחבריה ללא הפסקה, על מנת למצוא פתרונות מהירים ויעילים עבור לקוחות המשרדים החברים, בניסיון לקיים את ההזמנות כפי שהן או, לחלופין, למצוא ללקוחות פתרונות אלטרנטיביים שיאפשרו להם לממש את חופשתם באמצעות ספקים (חברות תעופה ומלונות) אחרים.

כבר מהרגע הראשון, היה ברור למשרדי הנסיעות חברי ההתאחדות כי מקום בו לא יצליחו לאפשר ללקוח לקיים את חופשתו כפי שהוזמנה או למצוא עבורו חלופה הולמת, הם ישיבו לו את מלוא התמורה. זאת, על אף שברור היה כי משרדי הנסיעות עצמם לא יפוצו עבור סכומים שכבר העבירו לחופש ותעופה בע"מ.

לאור מאמצי ההתאחדות וחבריה, הופתענו מקריאות המועצה לצרכנות המפנות אצבע מאשימה למשרדי הנסיעות בטענה כי הן נדרשות "לזהירות מיוחדת בבחירת הספק, לבחינה של יכולתו הכלכלית לעמוד בהתחייבות, או לביטוח עצמה מפני התרסקותו הכלכלית של הספק." והקוראות לתבוע את משרדי הנסיעות בגין כשל תמורה.

"חופש ותעופה בע"מ" היא חברת שכר וותיקה המפעילה טיסות שכר  למעלה מעשור ועיון מעמיק בתיק החברה אשר ברשם החברות מלמד כי לא ניתן היה לחזות את סגירת שערי החברה. נציין כי בשנים האחרונות אירעו מספר אירועים בהן חברות תעופה ותיקות דוגמת טרנסאירו מאלב ואחרות נקלעו לקשיים והשאירו לקוחות רבים שלא מימשו את טיסתם.

באשר לטענה כי משרד נסיעות נדרש לבטח עצמו - נשאלת השאלה, באיזה עוד ענף קיימת אחריות כה מקיפה החורגת מביטוח אחריות מקצועית? איזו פוליסת-ביטוח מכירה המועצה המבטיחה החזר כספי במקרה של קריסת ספק?

לסיום, נשאלת השאלה, מדוע לא פנתה המועצה לצרכנות להתאחדות משרדי הנסיעות - הגוף היציג של משרדי הנסיעות לבדוק כיצד נערכים הסוכנים, לדאוג לכך שכל הלקוחות ייצאו לחופשות שהזמינו ושלהן הם בוודאי מצפים ומחכים.

עד כמה חשבו מנהלי המועצה לצרכנות על טובת הצרכנים כשמיהרו לקרוא להם לתבוע את משרדי הנסיעות?

כאמור לעיל, ההתאחדות וחבריה עושים לילות כימים בניסיון למצוא פתרונות שיאפשרו קיום הטיסות וחבילות התיור שנרכשו או במציאת חלופה הולמת. מקום בו הצרכן מאוים לבטל את הזמנתו ולהגיש תביעות משפטיות מהר ככל שאפשר, נפגעת יכולת העוסקים בענף לקיים את הטיסות כסדרן.

בשם ההתאחדות וחבריה אנו מבטיחים כי לקוחות שלא תימצא להם חלופה יקבלו השבה מלאה של כל הסכומים ששילמו.

אנו מברכים את היוזמה להקמת קרן לאומית ונשמח להיות שותפים לכל יוזמה אשר תבטיח את כספי הלקוחות  תוך איזון ושמירה על הסוכנים אשר רובם עסקים קטנים ובינוניים אשר מתמודדים עם ענקי האינטרנט דוגמת בוקינג ואקספדיה אשר אינם רואים עצמם כפופים לדין הישראלי ובוודאי שלא להוראות חוק הגנת הצרכן ותקנותיו.

בהקשר זה, מפתיע לראות כיצד המועצה לצרכנות יודעת להפעיל את מלוא כוחה ולהטיל את מלוא משקלה על עסקים קטנים ובינוניים שהם רוב רובם של משרדי הנסיעות בישראל, אך נאלמת דום (שלא לומר - מצדיעה), מול עוסקים גדול??ם בענף התיירות המוכרים ישירות לצרכן הישראלי והמסרבים לקבל על עצמם את תחולת הוראות חוק הגנת הצרכן ובראשם, אתרי אינטרנט בינלאומיים ה"מגויירים" וחברות תעופה זרות המקיימות טיסות לישראל וממנה.   

עד כאן לשון ההודעה. 

 

 

 

 

28/06/2017