29.03.2024
 
אל על פותחת את עונת חגיגות הדרימליינר

 

 

מאת אוריאל ישיב

באחד האירועים הכי מושקעים של אל על בשנים האחרונות השיקה החברה אתמול בבוקר (וגם בערב לסוכנים) את קבלתם הצפויה, בחודש אוגוסט, של שני מטוסי בואינג 787 דרימליינר. אחריהם, בכל רבעון, יגיע מטוס נוסף, וזאת עד שנת 2020. לאל על אופציה לרכישה / חכירה של עוד 13 מטוסי 9-787.

האמרה הקולעת באנגלית של דוד מימון, מנכ"ל אל על, בדברי הברכה שנשא, אכן שיקפו את ההתרגשות: "היה לנו חלום וכעת יש לנו דרימליינר". הוא אפילו ציטט את הרצל בנושא חלומות שמתגשמים. לדבריו כל האירוע הוא בסימן העתיד, וכדי להבטיח את העתיד צריך לעבוד קשה בהווה. קודם כל מדובר בהחלפת הצי המיושן של מטוסי ה-747-400 ומטוסי ה-767-300 והעיקר שדרוג לרמה העולמית. ההשקעה הכוללת תגיע ל-1.25 מיליארד דולר.

קדם למנכ"ל אל על שר התחבורה ישראל כ"ץ, שחשש לאחר לישיבת ממשלה והכריז שהוא סומך בכך על הנתיב השלישי בכביש לירושלים שנפתח לאחרונה  (בהנחייתו , כמובן). כ"ץ ציין את שמחתו כשר וכישראלי (בסדר הזה) ברכש החדש של אל על, "שלמרות שהיא פרטית, היא גם לאומית". הוא שיבח את אל על על ההחלטה לרכוש 787 בזכות החיסכון בתפעולו ויעילותו. "המטוסים הללו", אמר, יעזרו לאל על לשמור על מעמדה בנתב"ג, כפי שהיא עשתה עד כה. לא רק שהרפורמה של 'השמיים הפתוחים' שהנהגתי לא פגעה באל על, אלא היא אף הגדילה את נתח השוק שלה אל מעבר ל-30 אחוזים, בין היתר בזכות מותג UP שפיתחה. הרפורמה מצליחה גם בזכותכם. ה-787 הוא מהפך ואני אתכם".

ריי קונור, סגן יו"ר הדיקרטוריון של בואינג אמר שהוא שמח להיות כאן כי הוא  מרגיש כמו במשפחה. לדבריו, "לבואינג יחסים מיוחדים עם אל על זה כמעט 50 שנה. אל על היא אחת החברות היחידות בעולם עם צי מטוסים של בואינג בלבד. ה-787 עם הלוגו של אל על ממש מרגש".

לפני שגונן אוסישקין, סמנכ"ל אל על למסחר וקשרים תעופתיים, הציג את  המטוס ותכונותיו ומה יש בו עבור הנוסעים, הוא הודה לדוד מימון על החזון ולתמי מוזס, סגן יו"ר הדירקטוריון ,"על שהיא מדירה שינה מעינינו".

המטוסים שיגיעו, כאמור, בחודש אוגוסט, יעברו התאמה לצרכים של אל על ויחלו בטיסות לאירופה. בחודש אוקטובר יחלו בטיסות ליעדים ארוכי הטווח.

בתשובה לשאלות ענה אוסישקין שהאפשרויות של הפעלת המטוסים החדשים הן "בלתי מוגבלות", כך שכושר הייצור של אל על לא יפגע למרות הוצאה משרות של מטוסי הג'מבו (480 מושבים) וה-767 (360 מושבים). אגב, עתיד המחלקה הראשונה  שלא קיימת ב-787, שבאל על יהיו לו 228 מושבים, יוכרע לדבריו בקרוב.

להלן מעט מנתוני מטוס הדרימליינר 787-9, הכולל שלוש מחלקות שירות:

  • מחלקת עסקים: 32 מושבים הנפתחים למיטה שטוחה ומאפשרים גישה למעבר מכל מושב. בסידור של 1 - 2 - 1.
  • פרימיום אקונומי: 28 מושבים רחבים ומרווחים, בסידור של 2 - 3 - 2.
  • מחלקת תיירים: 222 מושבים, בסידור של 3 - 3 - 3המיועדים לטיסות ארוכות טווח.

 

 

12/06/2017