28.03.2024
 
ועדת הכלכלה דנה בתיירות הצליינית

 

 

שירות חדשות תיירות

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, דנה היום במצב התיירות הצליינית לישראל לנוכח טענות כי ישראל לא מממשת את הפוטנציאל בקרב פלח אוכלוסייה זה. היו"ר כבל שיבח את משרד התיירות על גידול של 40% בתיירות הנכנסת, אך ביקש בכל זאת לדעת כיצד מחליט המשרד לחלק את תקציב השיווק ואת ההשקעה בקבוצות השונות של התיירים.

הישיבה התקיימה לבקשת ח"כ איימן עודה, שטען כי ישראל קדושה לשלוש דתות וכי יש רוב לתיירים הצליינים. הוא טען כי מדובר במדיניות מכוונת שלא רוצה להבליט את העובדה שמדובר בארץ שבה ישוע חי ואמר כי ניתן להביא לישראל גם 10 מיליון צליינים בשנה. ח"כ עיסאווי פריג' הוסיף כי לתיירות לישראל יש קשר ישיר למצב הביטחוני, ואם הוא ישתפר ישראל יכולה להיות המקום הטוב ביותר בעולם שאפשר לחיות בו.

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, התייחס לטענות ואמר כי ציפה לקבל הכרה על העלייה בכניסת תיירים, אך המשרד תמיד מוכן ללמוד ולהשתפר. הוא הוסיף כי "אנחנו נמצאים בשיא כל הזמנים בכניסת תיירים ולצליינות יש חלק בזה. זה תוצר של תקציב שיווק גדול שהעמיד השר יריב לוין ושל השקט הביטחוני. אני מקווה שבמומנטום שנוצר ובשקט שיישמר נגיע למספרים שאנחנו רוצים לשאוף אליהם". מנהל תחום צפון אמריקה במשרד, צבי לוטן, הוסיף כי "ל-90% מהמבקרים בישראל יש זיקה לדת".

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת, יוסי פתאל, אמר כי התיירים הצליינים מהווים 25% מהתנועה הנכנסת ואחראים על 40% מההכנסות. הוא שיבח את משרד התיירות ואמר כי אין פעולה שדרשו מהמשרד ולא התבצעה. עם זאת הוא הוסיף כי אם יגיעו היום עוד מיליון תיירים אין איפה להלין אותם וחוויית הביקור שלהם תיפגע בגלל תשתיות תחבורתיות ועוד - וזה לא מתפקידו של משרד התיירות. מנכ"ל עמותת תיירות נצרת, טארק שחאדה, אמר כי יש פספוס גדול שהמדינה לא עקבית במיתוג של ישראל כארץ הקודש. "נכון שצריך תשתיות וחדרי מלון אבל צריך גם מיתוג, וזה לא נעשה", טען. הוא אף קרא לטפל בתשתיות בנצרת באמצעות אנשי נצרת ולא באמצעות החברה לפיתוח עכו. ח"כ עודה הוסיף וטען כי במשרד אין מספיק ערבים בתפקידים בכירים והדבר משפיע על הגישה.

המנכ"ל הלוי הגיב על הטענות ואמר כי במשרד יש ייצוג הולם לציבור הערבי כולל בתפקידים בכירים. הוא הוסיף כי המשרד החל לבצע עבודות לשדרוג בנצרת, באמצעות החברה לפיתוח עכו, אולם העבודות נעצרו. הוא סירב לפרט מדוע נעצרו העבודות, אך הדגיש כי "יש תקציבים מוכנים ואפשר להתחיל לעבוד מחר בבוקר", וקרא לחברי הכנסת לסייע לו לפתור את הבעיה. היו"ר כבל סיכם את הישיבה ושיבח את משרד התיירות על העשייה בשטח. עם זאת הוא הוסיף כי ישראל היא לב ליבו של הסיפור הנוצרי ואנחנו לא מגרדים את הפוטנציאל. הוא הוסיף כי הוועדה ממליצה למשרד להמשיך בפעילות כדי להגדיל את כניסת התיירים בכלל והתיירות הצליינית בפרט, ודרש מהמשרד להעביר לוועדה את רשימת האתרים בהם השקיע המשרד, גובה ההשקעה והפעולות לשיווקם בעולם. לבסוף הוסיף היו"ר כבל כי הוא מקווה שהשקט יישמר, שכן הוא גורם משמעותי להמשך הגידול.

 

 

 

12/06/2017