19.04.2024
 
על חשיבות חיבור ישרוטל עם מאריוט במלון החדש בהרצליה

 

 

מאת יוסי פישר *

 

בתוך הידיעות שפורסמו השבוע על פתיחת מלונות חדשים (תמיד שמח לראות שמלונות חדשים מוקמים ונפתחים בישראל, עניין ממש לא ברור מאליו) - רשת פרימה תנהל מלון ברעננה ורשת ישרוטל תנהל שני מלונות חדשים בירושלים ובהרצליה, קפצה לעיניי פסקה מעניינת בהקשר למלון הבוטיק PUBLICA, שתנהל הרשת באיזור ההי-טק של הרצליה. בהודעה נכתב שהמלון, הנמצא בבעלות זרוע הנדל"ן של איסתא וינוהל על ידי ישרוטל, ישוייך לאוסף המלונות AUTOGRAPH השייך לענקית המלונאות הבינלאומית מאריוט.

תשאלו בוודאי מה מעניין בזה?

כמה נקודות למחשבה:

  • לטעמי, המלון החדש בהרצליה הוא המלון הראשון של רשת ישרוטל שהוא בהגדרה ובמהות מלון עסקים ולא נופש או ספא.
  • רשת ישרוטל, רשת מלונות ישראלית גדולה מאוד, משתפת פעולה עם מותג בינלאומי השייך לרשת המלונות הגדולה בעולם מאריוט, ובה 30 מותגים מוכרים, ביניהם ניתן לציין את ריץ קרלטון (הנמצא גם הוא בהרצליה), שרתון, מאריוט, רנסאנס, W, ואלו רק מקצת המותגים המיוצגים בישראל.
  • שיתוף הפעולה עם מאריוט במלון בהרצליה עשוי להוביל את ישרוטל לחיבורים נוספים עם הרשת. לדוגמא, במלון החדש המוקם מול נמל תל-אביב או בין ה-EXECUTIVE COLLECTION של ישרוטל לבין ה-LUXURY COLLECTION של מאריוט.

אז מה בדיוק הוא COLLECTION?

לפני קצת יותר משנתיים נכנסו חברות המלונות הגדולות בעולם לתחום הזה, שבעברית פשוטה נקרא 'אוסף מלונות'.

בחודש ספטמבר 2014 כתבתי מאמר בפורטל המלונאות הבינלאומי 4HOTELIERS.COM שכותרתו: A NEW ‘BUZZWORD' FOR GLOBAL HOTEL GROUPS ‘COLLECTIONS', בו הסברתי את היתרונות הגדולים עבור רשתות בתי המלון הגלובליות, של הכניסה לתחום זה המוגדר בעיני אנשי מקצוע כ-SOFT BRANDING. היתרונות עובדים גם לטובת בעלי המלונות ורשתות איזוריות הממותגות עם מותג מקומי. מלונות קיימים וחדשים שומרים על הזהות העצמית שלהם אך מתחברים למותג בינלואמי שעוזר להם במיתוג ובחיבור לרשת הפצה גלובלית. זה משהו שאפשר לקרוא לו מעין "ללכת עם ולהרגיש בלי...". מאז 2014 רשתות מאריוט, סטארווד (שבשנה שעברה נרכשה על ידי מאריוט), אקור, הילטון, ווינדהם ורשתות איזוריות קטנות יותר באסיה, אירופה ובמזה"ת נכנסו לתחום. למאריוט לבדה יש תחת מותג AUTOGRAPH כבר 100 בתי מלון, ועוד היד נטויה.

אתמול הודיעה הרשת בכינוס מלונאות גדול בניו יורק כי היא מרחיבה את התפשטותה הגלובלית בתחום המלונות העצמאיים. 

העניין הזה של חיבור של מלונות למותגים בינלאומיים הינו אחת הדרכים המרכזיות של מלונות להתמודדת מול השתלטות ה-OTA - ONLINE TRAVEL AGENCIES על מערכות ההפצה. ערך מוסף נוסף הוא שה-'אוספים' מכוונים לקהלי לקוחות חשובים ביותר - דורות המילניום, וגם יש להם חדירה רחבה בשווקים האסייתיים, מהם יש את הגידול הגבוה ביותר בעולם של תנועת תיירים ונוסעים.

לסיכום, אני מאמין שהחיבור של מאריוט עם ישרוטל היא סנונית ראשונה ואנו צפוים לראות בחודשים ובשנים הקרובות עוד מלונות בודדים ורשתות ישראליות שיתחברו ל-"אוספים" של רשתות המלונות הגלובליות. זהו צעד בכיון הנכון ומראה שהמלונאות הישראלית מבינה ומפנימה את הערך המותגי של הרשתות הבינלאומיות לאחר שנים ארוכות בהן נשלט השוק במותגים ישראלים שכוונו בעיקר לשוק תיירות הפנים.

 

 

 

 

_______________________________________________________

* מומחה תיירות בינלאומי ובעליה של חברת הייעוץ למלונאות ולתיירות Vision Hospitality & Travel 

 

 

 

 

07/06/2017