25.04.2024
 
על אובססיית הטיסות של משרד התיירות

 

מאת שפיר וייס

 

בשבועות האחרונים מתקבלות מדי שבוע באמצעי התקשורת השונים הודעות לעיתונות, בהן מצביע משרד התיירות על חברות לואו-קוסט הנכנסות להפעלת קווי תעופה חדשים מישראל ליעדים שונים באירופה. היום היתה זאת וויז אייר ההונגרית שהודיעה על הפעלת קו תעופה ללוטון, וכן לדברצן בהונגריה ווארנה בחוף הים השחור בבולגריה.

תשאלו את עצמכם? מי התיירים שיגיעו מהים השחור בבולגריה בקיץ? מי התיירים שיגיעו מדברצן? על לוטון אפשר עוד להתווכח. אולי יהודים אנגלים עם דירות נופש בנתניה, הרצליה או רעננה.

אבל משרד התיירות בשלו. במקום לעסוק ביצירת רפורמות תיירות אמיתיות - בראש ובראשונה הוספת חדרי מלון באיזורי ביקוש ברמות תיירות עממית שיקבילו למחירי טיסות הלואו-קוסט. משרד התיירות תופס טרמפ על רפורמת 'השמים הפתוחים' שכבר מוכיחה את עצמה.

ככל שכמות טיסות הלואו-קוסט לישראל תגדל, והיא צפויה עוד לגדול ובהרבה, כך יגדל הפער בין המחיר היקר על שרותי הקרקע בדגש על אמצעי האכסון המלונאים, ובדגש נוסף על חדרי מלון לעומת מחירי הטיסות לישראל וממנה. טיסות אפשר להוסיף בתכנון של מספר חודשים מראש. לעומת זאת בניית בתי מלון חדשים לוקחת שנים. בפועל ככל שיותר תיירים יגיעו ארצה כך יתגברו התלונות מצד התיירים על יוקר המוצר התיירותי בישראל.

אמש התלונן אבי זיו, יו"ר איגוד סוכני תיירות הפנים, במאמר ב'דה מארקר' על ירידה בתיירות הפנים בישראל ועל כך שיהיה צורך בקרוב בסיוע. מר וגברת ישראלי מעדיפים נופש זול באירופה על פני נופש יקר יותר באילת, ים המלח או טבריה.

אז הגיע להסתכל לאמת בעיניים: משרד התיירות לא עושה את עבודתו נאמנה. השר עסוק יותר בתקיפת בית המשפט העליון ובמאבקים על רקע אישי-פוליטי עם הקולגה, שר התחבורה ישראל כץ, מאשר במציאת פתרונות לבעיות תשתית המתגברות מחודש לחודש. התאחדות המלונות, כך מוסרים מקורבים לה, משותקת וחוששת מתגובותיו המתלהמות והאגרסיביות של השר לוין.

ומה יהיה בעתיד... את מי זה מעניין בכלל? חיים את השעה ואת היום.

 

 

 

 

 

16/02/2017